Jag återupptar en gammal vana

Från och med idag ska jag försöka att skriva ner åtminstone en positiv sak som hänt under dagen i bloggen. Detta är speciellt behövligt under perioder likt den jag upplever nu, då det är extra svårt att hitta det positiva i tillvaron.

Så här kommer dagens positiva saker:

1) Min projektledare mailade mig och sa att ett förslag jag kommit med var jättebra och att vi ska testa det i projektet.
2) Solen värmde min hud när jag gick till bussen idag.
3) Jag skrattade åt galghumoristiska uttalanden av personer som liksom jag lider av smärtproblematik.
4) Jag klarade av att äta 1/3-dels portion havregrynsgröt utan att få ont två timmar senare.
5) Måns kompis M tycker att jag är lik Charlotte Perrelli (Hmmm - Kicki - är verkligen det en positiv sak? Jo, jag tycker nog det för jag tror att M som sa detta till Måns ser upp mot Perrelli, och hon har ju faktiskt snygg kropp. Men å andra sidan tror jag kanske M inte tänker på kroppen utan möjligtvis håret. Men inte ens det är ju så likt. Äsch - jag blev i varje fall glad för att söte M hade tänkt på mig :).)

6) UPPDATERING: Hammarby vann mot Djurgården med 2-0 :)! Det är absolut mest underbart när de vinner på Djurgården!


Kommentarer
Postat av: Ancha

Vilken bra idé Kicki! Eg borde jag göra som du; skriva ner x antal positiva saker som hänt, och göra det varje dag i min lilla almanacka! *snor idén*

kramar, Ancha

2008-05-08 @ 18:48:07
Postat av: Kicki

Ancha: Ja visst är idén bra? Men det var inte jag som hittade på den :). Kan ju vara bra trots det *haha*. Jag tror på den, men i perioder så orkar man inte enträget fortsätta praktisera den. Nu ska jag dock försöka. Kramar!

2008-05-09 @ 19:42:21
URL: http://litesomjag.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0