Jag är ledsen

att bloggen blir så inriktad på mitt mående och min mage och att det kanske inte är så spännande läsning just nu. Men bloggen fungerar lite som terapi för mig för tillfället. Jag har en stor önskan och det är att jag ska kunna ta mer foton på mig själv i roliga kläder framöver, men då måste jag hitta ett smart sätt för att det ska ta så lite tid som möjligt. Kanske hittar jag ett bra ställe där jag kan ha stativet i vardagsrummet, när det blir klart.

Vad skönt det var att gå ut nu på morgonen. Trodde det skulle vara svinkallt så jag klädde på mig rejält, men när jag kom ut så värmde ju solen! Och när jag kom till skolan med Måns var en av fritidsledarna i sitt esse och drog banala skämt så att jag vart tvungen att skratta rejält. Det var bra, för svårmodet ligger kvar över mig som en hinna idag med. Han får mig nästan alltid att skratta - denne fritidsledare - en riktig energigivare. Jag skulle kunna tänka mig att spendera en dag på skolan/fritids bara för att tanka in positiv energi och få ha en massa goa ungar omkring mig. Tror jag ska planera in det i juni.

Kommentarer
Postat av: Anna

Hallå Kicki! Jag försökte skriva ett peppande inlägg till dig redan igår kväll, men pc:n
hängde sig, så det blev inget. :(

Det är väl jättebra att du använder bloggen lite som terapi. Bra att kunna gå tillbaka och läsa sen och få en tydlig bild av hur det varit under de här månaderna.

Vad härlig han låter den där fritidsledaren, klart du ska försöka vara mer i skolan och på fritids om du kan. Som terapi det med. Det är ju så livgivande också att få delta i sina barns vardag, för det är ju inte så lätt att få till det.

Stora kramar från Anna

2008-05-21 @ 11:15:46
URL: http://annafunderar.blogspot.com
Postat av: Annika

Kicki, det är din blogg, och du skriver om det som är viktigt för dig. Och vi som läser, vi läser för att vi vill, och för att vi är intresserade av att höra hur du mår, och läsa om vad du gör.
Sedan är det inte alltid lätt att kommentera när någon har det, så jobbigt som du har det! Man vet inte alltid riktigt vad man skall skriva, det kan kännas så glättigt och platt med någon klyshig, lagom upp-eppande och medkännande rad...
men jag tänker på dig och är här dagligen för att kolla vad du skriver. Och jag tycker att du är fantastisk, som över huvud taget orkar!
En stor, varm kram från mig till dig, världens bästa Kicki!!!

2008-05-21 @ 11:24:52
URL: http://www.allasaker.blogspot.com
Postat av: Kicki

Anna: Det är så härligt med ungarna på denna avdelning, och personalen är fantastisk. Jag måste köpa nåt mysigt till dem snart - för att visa min uppskattning. KRAM Anna!

Annika: Jag förstår att det är svårt att komma på nåt att skriva när jag är så där deppig och har det svårt - men vet du - du gör precis rätt!!! Jag mår jättebra av att läsa dina kommentarer och har tårar i ögonen just nu! Många kramar till dig Annika!

2008-05-21 @ 11:30:13
URL: http://litesomjag.blogg.se
Postat av: Malin

Hej

Du skriver precis vad du vill på din blogg och jag vill både läsa om din mage och dina kläder. Och om allt annat du skriver.
Fast jag bara älskar dina listor över positiva saker. Det är så fantastiskt att läsa om alla små positiva saker du hittar, väldigt inspirerande även om det är mycket för din egen del...
Om jag inte hade velat läsa bloggen hade jag ju inte gått hit varenda dag :)

Kul med fritidsledaren. Idag gick jag in på en musikblogg och hittade till min förvåning Felix' fritidsledare. Jag vet ju att han är musikalisk, men att det var i stil med bland annat Stefan Sundström hade jag inte en aning om, kolla:
http://www.myspace.com/rogerkarlsson

2008-05-21 @ 13:41:17
Postat av: Kicki

Malin: Gulle dig! Vad roligt att du gillar mina positiva listor. Jag gillar dem med, och jag tror det är viktigt att försöka lyfta fram det positiva när mycket är negativt i livet. Kul med fritidsledaren också :).

2008-05-21 @ 19:12:44
URL: http://litesomjag.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0