Hårt arbete

Idag har vi fixat och donat med vardagsrummet och nu börjar det likna något. Jättekul! Det känns renare på något sätt. Men det roligaste av allt idag var när jag, Emil och min bror såg Måns spela fotbollsmatch (Magnus är tränare så han är ju alltid där). Måns gjorde två mål! Och de var hur snygga som helst och jag fick tårar i ögonen när han gjorde målgesten som han övat på så länge. Tror kanske han gjort något mål tidigare i en match - men det här var så vansinnigt stort för honom. Han stod i mål första halvleken och jag lovar han räddade 10 stycken ordentliga målchanser. Mitt modershjärta höll på att svämma över. Den bästa morsdagpresent jag någonsin hade kunnat få. Det är honom så väl unt. Han tränar ju  varje dag - springer ut själv i fotbollskläder till grusplanen en bit bort. Av Emil fick jag en urgullig teckning.

Efter matchen åkte jag och brorsan till mammas och pappas grav för att sätta nya blommor. Jättefint blev det. Jag har såna skuldkänslor för att jag inte är där oftare - men det är 2,5 mil dit. Nu känns det i varje fall bra.

Dagens positiva blir alltså:

- Måns mål och Måns räddningar.
- Att jag och brorsan gjorde fint på graven.
- Att vardagsrummet ser bättre och bättre ut.
- Att jag städade toaletten.
- Vädret.
- Att jag hittade parfymer som jag glömt bort (och som är oöppnade).


Kommentarer
Postat av: Anonym

vad härligt med dagens positiva. du är en inspiration!

2008-05-27 @ 18:48:00
URL: http://livsbetraktelser.webblogg.se
Postat av: Kicki

Liv: Tusen tack, du gör mig varm i hjärtat!

2008-05-27 @ 20:58:34
URL: http://litesomjag.blogg.se
Postat av: Kakan

Barnens fotbollsmatcher är verkligen roliga att se, vilken kämparanda. A och E har bara varit med om att vinna en match... annars mest storförluster som de tar otroligt bra... tills nån dum vuxen frågar om antal mål och om de gjorde nåt mål... (i stället för frågor som "hade ni roligt" eller
"gjorde du ditt bästa")

Det är i varje fall extremt roligt att titta på barnen!

K

2008-05-28 @ 21:30:56
Postat av: Kicki

Kakan: Ja det är jätteroligt att se matcher. Blir en ny nu på söndag. Vilket lag spelar dina killar i? Dumma vuxna finns det gott om...

2008-05-29 @ 12:21:56
URL: http://litesomjag.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0