Vilken knasig dag

1) Jag bokade helt plötsligt en resa för hela familjen till Kreta, Platanias., Chaniakusten. 14:e augusti bär det av. En vecka. Känns konstigt att jag gjorde det, och lite obehagligt, för jag vet ju inte hur jag mår då. Gillar inte att vara borta när jag mår dåligt... Men jag utmanade mig själv här, och nu får vi hoppas att jag gjorde rätt.

2) Emil får utslag på armarna. Jag misstänker att det är allergi mot Kåvepeninet (penicillinet), men tydligen ska det vara ovanligt att barn får reaktioner på det. Bokar dock tid hos läkare som tar halsprov på Emil (det togs inget sådant i går, utan den läkaren "såg" direkt att det var streptokocker). Det är inte streptokocker säger denna nye läkare när provet blivit analyserat... Emil kan sluta med Kåvepenin, för antagligen är det viruset i kombination med penicillinet som gett honom utslag, säger han. Vi hoppas verkligen han har rätt för jag har inte lust att ha en 40-graders-feber-kille uppe om ett par timmar. Konstigt konstigt.

3) Magnus kommer hem från Göteborg och säger att min fina sadel till min fina mountainbike (som han lånar nuförtiden när han cyklar till jobbet osv) har blivit stulen nära Centralen. Jag blev så deppig :(. Den sadeln är så extra fin. FAN! Jag vet att det är världsliga ting, men sånt gör mig ledsen, och ännu mer ledsen nu i mitt liv kanske. Varje liten motgång blir större än den bör.

4) Cityakuten har fortfarande säsongsuppehåll och det gör måndagskvällen tristare. Men jag fick se Anna Pihl i varje fall.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0