Nu är det tätt på given

Ikväll blir det en spelning till, nämligen med Pinto och Racingpaperplanes.

image264

Så här kan man läsa på www.mosebacke.se.

After brunch
Stora scenen - 23 Mar 2008 - kl. 20:00

Finfint besök ifrån Göteborg när det blir amerika-inspirerade tongångar med banden Racing Paperplanes och Pinto samt rockigt avslut på kvällen med Sundbybergsgossarna The People

Göteborgsbandet Pinto är ett enmannaband format kring Andreas Magnusson som tidigare frontade altcountrybandet Hanif. Pinto släppte sitt debutalbum i höstas, ett album som av Metro/Nöjesguiden i Malmö utnämndes till höstens platta. Låten "Iron and Rust", som är en duett med Anna Järvinen, spelas flitigt på P3 just nu. Skivan har hyllats av bland annat GP och Sonic och på åtskilliga amerikanska bloggar. Pinto turnerade i tyskland i höstas och gör just nu lite spelningar runt om i landet. Pinto spelar effektiv popmusik med vemodigt anslag. Det är lätt att dra paralleller till band och artister som Tom Petty, The Shins eller Death Cab For Cutie.

Söndagarna slutar inte med Jazzbrunchen!

Mosebackes nya söndagsliveklubb där vi har söndagspriser på mat och dryck hela kvällen samt fri entré!!

Varje veckar bjuder vi på 2 band och DJ Dake
bakom skivspelarna.



Det blir jag och Anna som drar iväg. Malin är tyvärr i fjällen (det är ju jättekul för henne men jag hade gärna haft med henne också eftersom det var hon som introducerade mig till denna typ av musik + att vi varit på Pinto/Racingpaperplanesspelningar förr tillsammans...).

Ska bli superkul att träffa Anna och prata i munnen på henne (det blir inte många tysta sekunder oss emellan - men jag lovar att inte prata under själva spelningen - i varje fall inte så att jag stör). En hel del skratt brukar det också bli, samt en rad filosofiska resonemang. Ses snart Anna!

Ha en skön fortsättning på påskdagen!

Kommentarer
Postat av: Anna

Tack för en supertrevlig gårdagkväll med fin musik och bästa sällskapet! Och stort tack för sovplatsen också, hoppas barnen hämtat sig från chocken med en främmande tant vid frukostbordet, haha. :D Jag hann med god marginal till tåget och alla här hemma var glada. :)

Stora kramar från /anna

2008-03-24 @ 15:10:53
URL: http://annafunderar.blogspot.com/
Postat av: Ancha

Ååååh! Jag hade gärna hängt på! Det där lät så roligt! Jag inte gjort _någonting_ under hela påsken. Inte ens jobbat (bara pytte-pytte) vilket är extremt ovanligt. Nästa gång får ni locka med mig! Annars kommer det inte bli rödtjut i glast för dig på Mosebacke i vår! Jag hotar med att du får ett läskigt frukt-thé *skojar* :-D
puss,
Ancha

2008-03-24 @ 18:23:31
Postat av: Kicki

Anna: Tack själv - och mina barn tycker inte alls att du är en tant! Så det så. De tycker det är kul när folk sover över.

Ancha: Åh, förlåt Ancha! Men det går fler tåg. Frukt-thé vill jag undvika å det längsta ;).

2008-03-26 @ 20:36:07
URL: http://litesomjag.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0