Några foton från i söndagens spelningar på Mosebacke



Andreas (Pintos huvudperson) och i bakgrunden vid trummorna Richard (som spelade med sitt eget band Racingpaperplanes också, men då sjöng han och spelade gitarr)



Richard, jag och Anna - och så jag och Anna. På mycket gitarrbaserad efterfest!

Ännu en väldigt rolig kväll att lägga till handlingarna, vilka innehåller minnen som man kan plocka fram med jämna mellanrum och le åt. Diskussionen om piskorna är nog något som jag och Anna kommer återkomma till ganska ofta. För att inte tala om efterfesten. Nu har jag varit på två efterfester med Andreas och Richard och deras bandmedlemmar och kompisar, och sällan har det väl spelats så mycket gitarr på några efterfester som på dessa. Söndagnattens efterfest innehöll inte mindre än tre stycken akustiska gitarrer som cirkulerade bland de som ville spela. Den enda som inte lämnade ifrån sig sin gitarr någon gång var Andreas. Eller där ljög jag förresten, för en gång erbjöd han Richard att ta hans gitarr, men Richard avböjde. Undrar om Andreas blev ledsen för det :)?

Och spelningarna då? Jo, de var som vanligt väldigt bra. Först lite lugnare tempo med Racingpaperplanes och sedan mer uptempo med Pinto. Bra mix och härlig utstrålning på scen från samtliga inblandade. Tack för upplevelsen!

Den roliga kvällen och natten slutade först kl 02.30 i Tallkrogen, då jag och Anna kröp ner i våra sängar. Anna sov över här för att hon har väldigt långt hem till sitt röda hus på landet. Barnen tyckte det var spännande att det var en gäst i huset på morgonen.

Kom snart tillbaka killar!

Kommentarer
Postat av: Annika

jag har skickat en utmaning till dig! Se min blogg. Jag vill veta vad du gjorde för 5, 10, 15 respektive 20 år sedan. Ser fram emot detta!

Låter som att du hade en härlig kväll. Och det var så kul att stöta på dig irl utanför Bea hörom veckan! KRAM!!!

2008-03-27 @ 14:50:32
URL: http://www.allasaker.blogspot.com
Postat av: Andreas

Självklart kommer vi snart tillbaka. Och nästa efterfest lovar jag att släppa gitarren... I alla fall i några minuter. :)

2008-03-27 @ 19:20:54
Postat av: Kicki

Annika: Jag ska ge mig på utmaningen! Men det kan dröja lite - det är mycket nu... Det var väldigt kul att springa in i dig på Bea :).

Andreas: Ja du - jag tror att det är låga odds för att du kommer spela även på nästa efterfest, utan paus :). Men det gör inget, för du spelar så bra! Och jag retas bara... Jättekul att se dig och ses snart igen!

2008-03-28 @ 20:12:31
URL: http://litesomjag.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0