Min nya cykel

Åh vad jag är glad - jag slog till och köpte en ny cykel idag! Magnus har ju min mountainbike för hans cykel har helt trillat sönder efter alla mil (2,5 mil per dag - 5 dagar i veckan i flera  år). Och jag vill ha en rejäl cykel som jag kan sitta mer upprätt på (bättre för min rygg) och där jag kan ha både korg fram och cykelväska på pakethållaren om jag behöver.

Jag hade tänkt spana runt ett tag, men när jag såg den här (nedan) så kändes det lönlöst att vänta. Magnus tyckte också jag skulle slå till. En stor anledning till att köpa cykeln just nu är också att vår tunnelbana stängs ner mellan Farsta strand och Gullmarsplan från och med tisdag och ända tills slutet av augusti. Stora ombyggnationer på gång... Jag ska antingen cykla till Svedmyra eller Gullmarsplan eller ända fram till jobbet (tar ca 30-40 minuter - det är 1 mil dit). Lite komiskt att jag köpte ny cykel en dag då vi har fått mest snö på hela vintern :).

Här är den - en 3-växlad Peak från Sportex. 2499:-.

image260

Kommentarer
Postat av: Camilla

Tänkte också börja cykla på tisdag. Eller man kanske skulle ta och köpa lite valla i stället och valla skidorna?

2008-03-22 @ 13:34:03
Postat av: Kicki

Camilla: Hej! Välkommen! Ja det blir nog skidor på tisdag - men om någon vecka eller så hoppas jag det blir cykel :).

2008-03-23 @ 16:37:44
URL: http://litesomjag.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0