Gårkväll med klös

Vad underbart att få känna sig normal, nåja Kicki-normal, för en kväll! Idag har jag naturligtvis fått ett bakslag, men det räknade jag med, och det låg inte alltför högt på Richterskalan...

Vad hände då igår? Jo jag och Malin träffades utanför Skrapan, den nya gallerian på Södermalm, och tog hissen upp till Skybaren. Klockan var runt halvnio-rycket, och Stockholm låg för våra fötter och glittrade. Det är verkligen en underbar utsikt därifrån - rekommenderas varmt till alla som inte har varit där ännu. Priserna rekommenderas dock inte lika mycket. 85 kronor för ett glas rött... Men vi överlevde och jag stod ju och smuttade på glaset hur länge som helst - ville kolla magens reaktion.

Runt tiotiden åkte vi vidare till kvällens begivenhet - spelning på hårdrockspuben/klubben Anchor på Sveavägen. Malins kompis (Niklas) band - Bodies - skulle spela där denna kväll, tillsammans med en rad andra band. Vi stod på gästlistan :). På plats befann sig en mängd hårdrockare och rockare av olika kaliber. Skitkul att titta på folk. Och inte minst att lyssna på musiken som spelades innan och efter banden spelade. Det visades Metallica på bildskärmarna och jag fick naturligtvis glädjefnatt av att se James Hetfield och hans bockskägg. Det fanns även flera bockskägg i publiken. Och en fantastisk glamrockare! Ett unikum! Han hade svart långt lockigt hår, krokig markerad näsa, snyggt sotade ögonlock, lappade jeans (mer lappar än jeans kan nämnas), svart skinnpaj - och sist men inte minst - målade naglar med halva naglarna röda och halva svarta. Så cool att man inte kunde sluta stirra. Runt 45 år - ett original med andra ord.

Före Bodies spelade så uppträdde bland annat en fakir som slukade svärd och höll krossat glas i sina händer. Väldigt läskigt såg det ut... Kunde inte titta hela tiden. Ett band som spelade covers uppträdde också - men oj så dåligt de spelade dessa covers.

Sen var det dax för Bodies och då blev det drag. Mer drag på publiken också. Sångaren Rickard gav järnet och var ibland ute bland publiken och sjöng. Även övriga bandmedlemmar rockade fett. Jättekul att se dem och tills nästa gång ska jag lyssna in mig mer på låtarna. Efter spelningen - då var klockan över 2 mina  vänner - så hängde vi lite i baren och snackade med Niklas och Rickard samt vrålade av glädje (jag) när Enter Sandman dundrade ut ur högtalarna. Nej - det får bli en Metallicavecka denna vecka. Så skön aggressivitet i den musiken att man nog kan bota IBS (min skitmagdiagnos) med den. Även de härliga slagdängan "Fight for your right to party" med Beastie Boys fick avverkas innan jag satte mig i en taxi vid kvart i tre.

Åh vad härligt - en helkväll! Såna kvällar som jag kunde ha "förr i tiden" - innan magen. Idag är det som sagt lite sämre och jag får jobbiga tankar om att jag aldrig kommer bli bra :(. Men man får kämpa på.

OK - här kommer lite foton från igår såklart!



Rickard - sångare i Bodies med håret på svaj (FYI så kan Rickard prata engelska med en mängd olika "dialekter", bland annat skottska, irländska, australiensiska. Tyvärr hann jag inte höra prov på dessa - får bli nästa gång.)



Niklas - basist i Bodies

           

Rickard igen                  Niklas igen

image253

Och så naturligtvis Malin och jag!


Kommentarer
Postat av: liv

wow! vilket härligt inlägg. toppenkväll med andra ord :DD

metallica ÄR bäst...

2008-03-10 @ 12:52:24
URL: http://livsbetraktelser.webblogg.se
Postat av: Malin

Kul hade vi! På fotot har jag dock fått en överdos av magenta i ansiktet =)
(och en bild ljuger väl aldrig ;)

Du glömde skriva om flickan med nätet som fick fångst :D (men man kan ju inte få med allt! Det var ju långt ändå)

/Malin

2008-03-10 @ 16:36:22
Postat av: Ancha

Ååååh Kicki vad roligt! Låter helt klart som en toppenkväll!
Det blir snart mer av den varan! Då jäklar! Vi barrikaderar oss på Mosebacke, sitter ute o dricker öl, eller vin. Fortsätter ner på stan o testar alla uteserveringar i vårkvällens glans!

2008-03-11 @ 17:47:01
Postat av: Kicki

Liv: Tack, och jag håller med dig om Metallica :).

Malin: Ja jag glömde nätet - måste skriva om det en annan dag!

Ancha: Vi får se hur våren blir...det var en turkväll i lördags. Har varit dålig i flera dagar nu :(. Men man får väl inte sluta hoppas.

2008-03-11 @ 21:30:49
URL: http://litesomjag.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0