Construction time again

image259


För ca 25 år sedan kom Construction time again med Depeche Mode ut. 1983. En fantastisk skiva. Jag var 13 år, och jag började lyssna på dM detta år. I morgon kväll ska jag och ett gäng kompisar gå på en fest där CTA ska hyllas. Hela skivan kommer att spelas live och bland annat Magnus Carlsson från Weeping Willows ska sjunga en eller flera av låtarna. I höstas var jag och Tina på Mosebacke och såg Magnus m.fl. spela hela Music for the masses skivan live - det var en succé. Jag skrev om det här på bloggen också och visade bilder :).

Hoppas nu att det blir en lika lyckad kväll i morgon som det blev i oktober.

Festen går av stapeln på Stampen i Gamla stan och börjar 20.00 i morgon onsdagen den 19/3-08. Kostar 100 kronor.

Kommentarer
Postat av: Anna

Ha det alldeles fantastiskt kul ikväll, Kicki! "Everything Counts", en av världens bästa låtar, lär ni ju få höra minst en gång ikväll. Bara en sån sak kan ju göra en kväll lyckad! :D Vi ses snart! Kramar från Anna

2008-03-19 @ 10:38:22
URL: http://annafunderar.blogspot.com/
Postat av: Tina

Så himla trevlig kväll!
Rekommenderas varmt till alla nästa gång.

2008-03-20 @ 11:38:01
Postat av: J.

Det låter fantastiskt kul! *Avundsjuk*

2008-03-20 @ 22:25:57
URL: http://varldenenligt-j.blogspot.com/
Postat av: Kicki

Anna: Jag/vi hade jättekul - en surrealistisk upplevelse. Hoppas du kan hänga med nästa gång! Ska bli kul att ses på söndag :)! Kram!

Tina: Min älskade Tina - när jag såg dig komma mot oss där inne på Stampen så sögs jag 25 år tillbaka, till vår synthperiod och orienteringsläger och allt. Det bara flashade förbi en massa minnen. Och på ett sätt är vi ju inte en dag äldre - och på ett sätt är det ett hel liv sedan. Kram!

J.: Hej och välkommen! Kul att du tittar in. Och det var en kväll att vara avundsjuk på :). Urkul!

2008-03-21 @ 19:24:58
URL: http://litesomjag.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0