Röntgen...

Jag röntgade mig ju igår. Fick ligga på en brits helt stilla i två timmar och så fotades min magsäck för att se om den tömmer sig för fort, lagom eller för långsamt. Det var bitvis skitjobbigt - men det gjorde ju inte ont på nåt sätt. Jag fick äta en äggröra med radioaktivt ämne i först. Sedan kunde man se maten på bildskärmen. Den blev vit. Klart skumt... En första indikation är att min magsäck nog tömmer sig lite för långsamt, men jag får inte något fullständigt svar förrän om ca en vecka. Luften gick ur mig efter röntgen var klar. Jag ringde Tina och grät. Var helt utmattad för jag hade inte fått äta och dricka på länge, men sen var det alla minnen från när jag låg inne på SÖS i januari som dök upp igen. Vilket otroligt konstigt och jobbigt halvår jag upplevt! Nu får vi som sagt se vad läkaren säger om resultaten och vad man eventuellt kan göra åt det. Antagligen kan man inte göra ett skit. Och det är skit! Sen har jag svårt att tro att fördröjd magsäcktömning kan ge sån enorm smärta. När jag googlar på "för långsam magsäcktämning" så kommer bara artiklar om diabetiker fram. Det är tydligen vanligt att ha långsam magsäckstömning om man har diabetes. Nåväl - det är läkaren som ska få spekulera. Jag själv ska försöka ta en dag i taget och uppskatta de dagar jag inte har ont.

Oj vad jag skriver ikväll!

Kommentarer
Postat av: Milla

Hoppas nu du kan få klarhet i vad f..n det är som gör så ont!!! Tack för att du kommenterar hos mig! Jag ser att jag har läsare men får aldrig några kommentarer så jag blir så glad så :D

Snygg Odd Mollyare förresten!!! Man får passa på när det är rea ja, annars vågar knappt jag ha dom såna kläder för jag spiller alltid..hmm..

Ha en skön helg! Kram!

2008-06-27 @ 18:06:36
URL: http://memillakilla.blogspot.com
Postat av: Johnny

Fy, hoppas du kryar på dig snart. Magen är jobbigt när den krånglar.Trevlig helg!

2008-06-27 @ 22:00:38
URL: http://nederbird.blogspot.com
Postat av: Stefan

Jag får väl leverera dagens Emil åt dig: Kicki säger nåt i stil med "Nä usch, jag svär för mycket ni måste säga ifrån" till sina barn. Svaret: "Men vi hinner inte!" Sant eller inte, Kicki? We want the truth!

2008-06-27 @ 23:15:40
Postat av: Kicki

Milla: Jag tycker alla bloggare förtjänar kommentarer! Och du har en jättemysig blogg! Vi får hoppas att läkaren har nåt bra att säga till mig i nästa vecka! KRAM



Johnny: Välkommen hit! Kul! Och tack för omtanken. Min mage är en lååång historia :).



Stefan: Jag skrattar när jag läser din dagens Emil. Ska nog göra ett eget inlägg om just den kommentaren för jag tycker den är klockren! Vi ses snart! Kent hela dan!

2008-06-28 @ 14:03:21
URL: http://litesomjag.blogg.se/
Postat av: Fia

Hej jag har också magproblem du får gärna lägga till mig på msn rutigzebra@hotmail.com

2009-04-15 @ 17:00:39
URL: http://blondafia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0