Helt plötsligt

blev jag nostalgisk och började tänka på när jag tog studenten...för 19 år sedan...Tänk - man hade hela framtiden framför sig och jag kände mig så fri den dagen. Efter många år av plugg plugg och plugg, så fanns det tid för paus. Och mina älskade föräldrar, bror, vänner och släktingar kom och firade mig på skolgården och hemma i vår villa. Lika fint väder som idag hade vi - eller jag kommer inte ihåg förresten. Det var nog inte fullt så fint. Mina föräldrar var så stolta över mig och det mousserande vinet flödade.

Just nu har jag glada röster från en balkong här bredvid. Det är någon som tagit studenten där. Njut du, vem du nu är!

Och så tänker jag andra tankar - vilken tur att jag inte då visste vad som komma skulle. I varje fall vad det gäller allt det negativa. Tur att livet är upplagt så att vi inte vet så mycket om vad som komma skall.

Jag tittar på min lille son bredvid mig som leker med sina leksaksdjur. Och håller fast vid den underbara känsla som fyller mitt hjärta när jag ser honom.

Kommentarer
Postat av: christoffer

jättefint inlägg, Christina. riktigt fint.

2008-06-06 @ 16:31:17
Postat av: tina

Håller med både kicki och christoffer. Jag får alltid tårar i ögonen när jag ser de första studentflaken. Har varit och badat idag på nationaldagen och (yes it's true) hängt upp fasadflaggan (hatar fasadflaggor) som säljarna lämnade. Detta enbart för att vår coola granne från indonesien hängt upp sin. Det blev ingen öl igår. En grannfamilj med vattenskadat kök kom hit och åt istället. I morgon börjar fotbollen. Ni får gärna komma hit och titta. Älskar din blogg!

2008-06-06 @ 19:56:31
Postat av: Kicki

Christoffer: Tusen tack! Vad glad jag blir! Hoppas att du har det bra hemmavid.



Tina: Och tack till dig med, älskade vän! Vi badade också (se ovan). Det får bli en öl en annan gång. I morgon ska jag jobba så jag tror inte det hinns med att komma och kolla fotbollen hos er - men jag ska försöka vara hemma här i Tallis tills dess om det går. Ska bli jättekul med EM. Hörs!

2008-06-06 @ 22:19:05
URL: http://litesomjag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0