Röntgenrapport m.m.

Kontrastvätska smakar vedervärdigt, men jag fick i mig en liter på en timme.

Datortomografi är inte alls en läskig röntgen och den tar 30 sekunder efter att alla förberedelser är klara. I varje fall om man ska ha en bukröntgen.

Svaren får jag om kanske 1-5 dagar.

Har pratat med medicinläkaren, men satt på t-banan när hon ringde så vi tar ett längre samtal i morgon runt 10-11-snåret. Det verkar som om spekulationerna som överläkaren hade för sig i går nog ska försöka ses som spekulationer fram tills motsatsen bevisas. Medicinläkaren sa att det var en mycket ovanlig diagnos som togs upp av denne överläkare. Ja jag vet inte vad jag ska tro längre. Överhuvudtaget.

Nu ska jag rota bland kläder - ska ju på klädbyte på lördag! Typ årets höjdpunkt, men skulle så gärna vilja vara frisk.



Kommentarer
Postat av: petronella

usch, tror jag också varit tvungen att dricka nån sorts röntgenvätska (eller vad det nu var) en gång i tiden, bara tanken gör mig illamående...

2008-01-31 @ 09:06:33
URL: http://petronellass.blogg.se
Postat av: Kicki

Petronella: Hej! Önskar att jag vore lika duktig på att sy om second hand-kläder som du - men jag ska öva och öva tills jag blir lika bra :). Kontrastvätska är pyton!

2008-02-02 @ 09:29:40
URL: http://litesomjag.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0