Jag har en vän i London

Eller flera förresten. Men en av dessa vänner är infödd Londonbo (han har dock bott på många andra platser också). För er som följt min blogg en längre tid så är det Richard som bodde hos oss i en vecka i juni 2007 jag talar om. Nyss chattade vi om min förbannade mage och diagnoser. Helt plötsligt kommer följande underbara diagnos flygande:

"Asymptomatic non-specific irritable eating solids painful syndrome"

Vad skönt det var att få skratta! Ni som känner mig vet ju att jag skrattar ofta och högt när jag är frisk. Men perioden sedan annandagen har inte varit präglad av skratt och därför är det så oerhört välkommet när det bara kommer. Tack Richard (inte för att han förstår ett dugg av vad jag skriver här, men dock)!

Jag tror jag ska föreslå denna diagnos för nästa läkare jag träffar :).

Idag har jag ätit små täta portioner av fast föda och haft ont som vanligt, men inte med samma intenstitet eller utsträckning i tid. Jag vetesjutton om det är en förbättring, men vem vet. Jag tror inte riktigt på colon irritable och vill utesluta flera andra diagnoser först. Hoppas att en läkare från medicinska avd. kan ringa i morgon.


Kommentarer
Postat av: Tess (M&S på aff)

Hej söta rara Kicki! Tittade in för att se om du fått svar på vad som plågar dig men nej, det hade du ju inte. :( Jag lider med dig och önskar av hela mitt hjärta att du snart får svar och att det går över, för så här kan du ju inte ha det. Terror, ju!

Kämpa på så håller jag tummarna för dig!
Kram Tess

2008-01-23 @ 20:52:46
Postat av: Helen

Hmmm, jag är inte helt nöjd med R´s diagnos! För du är inte asymptomatisk, du har ju symptom hela tiden!! Idiopatic är bättre (eller idiopatisk på svenska...) det innebär att man (ännu) inte känner till vad som orsakar sjukdomen/ohälsan.
;-)
Ähhh, jag vill bara att du ska må bra . NU!!! Kram.

2008-01-23 @ 22:45:56
Postat av: Kicki

Tess: Ja det är terror! Men att få så här gulliga kommentarer som du och andra skickar till mig - det bidrar till bomullskänsla. Tack snälla du! Håll tummen så kanske vi ses en stund den 2/2 - eller om det blir för liten uppslutning så kan vi ju köra ett annat datum? Förresten, om du vill så får du gärna via aff skicka mig lösenord till din blogg (absolut inget tvång:)) för jag kan ju inte läsa om ditt liv längre. Kram!

Helen: Ja han har ju inte samma medicinska utbildning som du har, så jag förstår att alla ord inte är korrekta :). Får byta til ditt istället. Men det var så härligt när han bara skickar den där diagnosen - för precis så komplicerad som den låter - så komplicerat verkar det vara att hitta "felet" på mig. KRAM!

2008-01-24 @ 09:31:51
URL: http://litesomjag.blogg.se
Postat av: Kakan

hallå!! Fan vad skönt att det inte var nåt i stil med den skräckvision du hade! Så lättad du måste ha blivit! Har Gahan kommit än - han lovade att steppa förbi när han kunde - du vet jag har ju kontakter via hans ex groupisar...? De har fortfarande glansiga blusar med axelvaddar, rosa rouge, högt uppdragna byxor med skärp hårt i midjan och slingor i håret... vilket kanske återigen gör dem rätt på när jag tänker efter...??? Kan det vara så illa - det som inte ens var snyggt då? Vad säger modeoraklet?

2008-01-24 @ 21:08:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0