Hemma sedan igår eftermiddag

men ingen förbättring och ingen diagnos i sikte....

I går gjorde jag passageröntgen/tunntarmsröntgen och där hittade de inget heller (inga hinder som satt i vägen). Denna röntgen var mycket speciell. Jag fick en nässond nedförd från ena näsborren och ner i magsäcken och så letade läkaren upp tunntarmsöppningen och sedan sprutades det ner en massa kontrastvätska i hela tunntarmen. När tunntarmen är fylld så tas en hel del bilder med en röntgenkamera. De letade efter ställen på tunntarmen där den eventuellt kunde vara utvidgad vilket i sin tur kan tyda på att det finns ett hinder inne i den. Men inga hinder så vitt läkaren kunde se vid första kollen... Allt såg väldigt bra ut. Men vad är det då jag lider av?????

Eftersom jag varit rätt deppig och lite ångestfylld de senaste kvällarna och nätterna på sjukhuset så beslutades det att jag fick åka hem till familjen i går eftermiddag. Längtade mig galen efter familjen!

Jag är nu hemma på flytande föda, vilket inte gör lika ont för min stackars mage att ta emot. Lever på soppor av olika slag och jag är döhungrig!!!! Det var en ren plåga att åka till ICA och handla idag för det luktade goda maträtter överallt! Ska få vidare undersökningar nästa vecka som det ser ut nu. Det jag kommer få göra till en början är att svälja en liten kamera - ungefär så stor som ett alvedonpiller - som sedan kommer att ta bilder innifrån tarmarna. Jag har en egen teori om att det är någon sårighet eller liknande högt upp i tunntarmen, men det är förstås bara en amatörteori utan någon som helst evidens....

Så så är det med mig just nu. Idag har jag vilat här hemma och det är betydligt trevligare än att ligga på sjukhus kan jag säga! Jag har upplevt en smärre mardröm på sjukhuset. Man märker verkligen att Södersjukhuset har ett stort upptagningsområde och för få läkare m.m. Långa väntetider till allt, och man får nästan panik ibland av att bara ligga där - speciellt nattetid.

Vi hörs vidare!

Hälsar Kicki som när hon blir frisk kommer bjuda Magnus på Gondolen eller Skrapan....

Kommentarer
Postat av: Ancha

Raring!
Blommor är på väg. De hjälper inte så mycket, men dofterna, synintrycken kan göra livet lite trevligare ett par minuter.
I) vår, när solen hunnit värma marken och löven spruckit upp, bjuder jag dig på en korg jordgubbar och bubbel samt musiksnack, i gräset på Djurgården! :-)

2008-01-10 @ 21:46:26
Postat av: Kicki

Ancha: Du är alldeles för snäll! Tusen tack. Jag älskar blommor och de piggar verkligen upp. Men du hade verkligen inte behövt göra det - gulle dig! Jag ser fram emot skumpa och jordgubbar på Djurgården :)! Men jag ser också fram emot den 25/1 och Mustasch, och jag hoppas verkligen jag kan gå. Många kramar till dig Ancha!

2008-01-10 @ 21:53:43
URL: http://litesomjag.blogg.se
Postat av: Milla

Hoppas du snart blir frisk! Det tar mycket energi att ha ont och inte minst oron! Kram på dig!

2008-01-10 @ 23:56:37
URL: http://memillakilla.blogspot.com
Postat av: Positiv Proffslyssnar-Polare

Vilket mysterium! Du ska se att du har någon hitills okänd åkomma som nu kommer att upptäckas. De kommer att hitta en kur och du kommer att bli världsberömd i hela Sverige, hjälte och jätterik!

*kramar gånger oändligheten*

2008-01-11 @ 19:57:21
Postat av: Kicki

Milla: Ja jag hoppas också, men börjar bli rikitgt modfälld och extremt hungrig! Kram!

P-P-P: Hoppas att du har rätt, i varje fall om det är en ofarlig sjukdom som är jobbig men går att bota... Är så less och deppig och hungrig. KRAM!

2008-01-11 @ 22:13:00
URL: http://litesomjag.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0