Doktor Kosmos

En kul grej. Jag ingår i en fokusgrupp för Doktor Kosmos. Detta betyder att jag just nu sitter och lyssnar på tio helt nya låtar som antagligen ska komma med på Doktor Kosmos nya skiva. Jag ska bestämma vilken av låtarna som är bäst vid en första genomlyssning. Men jag tänker lyssna på den minst tio gånger, för att också kunna säga vilka låtar som växer med tiden.

Och för er som inte visste det så är jag den stoltaste syrran i världen till en bror som bland annat spelar gitarr i Doktor Kosmos. Min älskade bror som är den person som jag bara behöver titta in i ögonen för att veta att han förstår mig. Vi har gått igenom så mycket ihop, jag och min bror. Vet inte vad jag skulle göra utan min Anders.

Det enda jag kan avslöja om skivan är att den är FETT BRA! Fan vad schysst att gå på en Doktor Kosmos-spelning i vår/sommar! Skivan släpps nog 2 april 2008. KÖP, många exemplar!

image229

Gammal bild på Doktor Kosmos - min bror till vänster med keps. Hittad här.

Kommentarer
Postat av: kakan

Hallå! Tänker på dig hela tiden. Jag gläds åt att du mellan varven verkar ägna dig åt musik och kläder med samma energi som vanligt.

Jag har haft en del genombrott med vårdapparaten (som tidigare inte varit på min sida precis) men nu verkar det som att en del går det att göra i alla fall... och känslan av att bli trodd är ovärderlig även om det inte finns någon "cure" (för mina mer diffusa åkommor alltså..).

Du kommer att bli helt bra, jag bara vet det och trots att jag alltid sagt emot min mor när hon sagt att vi två har ett sjätte sinne (för jag anser att det är ren och skär förståelse av verkligheten) så passar det ändå att dra in det i detta sammanhang. Jag vet bara! Så det så!

Har Gahan kommit än? Gjorde han helikoptern?

PUSS
(Och visst köper vi Kosmos-skivan!)

Kakan

2008-02-09 @ 13:33:34
Postat av: marty

åh herregud, är detta sant? det kan vara så att jag är ett av dr kosmos största dan, i alla fall ett av deras mest oväntade sen en låång tid tillbaka. jag kan texterna baklänges och framlänges. behöver jag säga att jag är grymt avundsjuk på dig?

går det att flirta lite med dig och få en eller två överskickad? ;P

hittade hit genom min vän liv, fin blogg du har! bra mix! (obs, det där sista var inte för att fjäska)

/martina

2008-02-09 @ 16:39:35
URL: http://harifran.blogg.se
Postat av: Kicki

kakan: Bra att du fått ett genombrott med vårdapparaten! Man får tjata sig blå. Jag har säkert ringt och gråtit för ca 3 sköterskor för att få min kapsel framflyttad. Snacka om att man blir trött på sin egen röst och det man har att säga. Hoppas vi kan ses snart Karin-Kollo :).

martina: Ha ha ha - jag är stenhård med detta :). Annars halshugger både brorsan och skivbolaget mig (och även brorsan hängs av skivbolaget). Så nej, jag kan inte skicka dig några smakprov. Men du har något gott att längta efter. En mycket bra skiva! Jag antar att en singel kommer före 2 april, men vet inte säkert. Vad kul att du gillar dem så mycket. Det gör jag med - både på grund av blodsbandet och för att de rent objektivt är hur jävla bra som helst :). Välkommen till mitt klotterplank!

2008-02-09 @ 17:05:19
URL: http://litesomjag.blogg.se
Postat av: carro

vad häftigt att det är din brorsa! :D

2008-02-10 @ 00:07:04
URL: http://najsnojs.blogg.se
Postat av: liv

jag har inte lyssnat på dr kosmos så mycket måste jag erkänna. men nu måste jag göra det. :)

2008-02-10 @ 11:32:00
URL: http://livsbetraktelser.webblogg.se
Postat av: Kicki

Liv: Det blir till att börja lyssna NU. Du har missat nåt :).

2008-02-12 @ 11:06:58
URL: http://litesomjag.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0