Vem är du och vem är jag?

Den här lilla "enkäten" har jag snott från UnderbaraClara!

I en utopi får jag bra självkänsla över en dag och slutar tvivla på mig själv. Det är bara jag som sätter gränser för mig själv, ingen annan. Sluta upp med det Kicki!

Jag är högljudd, social, energisk, tålamodslös, humoristisk, temperamentsfull, orolig, rastlös, expressiv, verbal, galen, snabbtänkt, odiskret, internetberoende, svordomsberoende, londonfrälst, shopoholic, självkritisk, trygghetstörstande m.m.
Jag äter ofta pasta, köttbullar, tacos, banan, falurågrut, lagrad greveost m.m.

Jag stör ihjäl mig på respektlösa människor och människor som trängs i köer (kan vara samma personer), personer som måste återberätta att andra människor tycker illa om en (BLÄ!), när det regnar och är grått i flera veckor i sträck, förseningar på t-banan när man har bråttom, när det är fullspäckat på 4:ans buss på kvällen när jag ska hem, ryggskott, IBS, dålig musik m.m.

 Jag gillar att gosa med mina barn, lyssna på favoritmusik, gå på spelningar, handla kläder, skor och smycken, åka till London och Dublin, dricka rött vin på fredagskvällen, tända ljus till middagen och kvällsmyset, föra diskussioner med mina barn och sambo, skratta, få till en schysst och kaxig klädkombination, känna att ens argument håller m.m.

Jag ger mig sällan in i diskussioner kring dödsstraff numera. Har bränt mig. Rejält. Det är min hjärtefråga. Och jag är EMOT.
Jag skulle avlida av isolering. Jag är en oerhört social varelse. Gillar ensamhet om den är självvald. Inte annars.

Jag tenderar att läsa Metro, City och det jag hinner i DN på morgonen. Och så jobbartiklar och ibland en pocket. Vill läsa mer, men vet inte om jag bränt ut mig :).

Jag är precis så extrovert som det verkar.

Jag skrattar högt åt Monty Python, Killinggänget, Kvarteret Skatan (speciellt julspecialen), Seinfeld, Vänner, mina vänner, Måns och Emil, Magnus, Gösta Ekman, Margareta Krook, Robert Gustafsson m.fl.

Jag är en typisk - Ja vem vet - jag känner mig inte typisk. En ganska typisk "gnällare över vädret" tror jag nog att jag är! 

Vem är du?


Kommentarer
Postat av: Anna

Vad kul att läsa dina svar! Jag blev så inspirerad att jag skrev ihop svar jag med. Hoppas du har en skön tredje-adventshelg, kramar!

2008-12-13 @ 16:20:32
URL: http://annafunderar.blogspot.com/
Postat av: Kicki

Anna: Ja det var lite kul att skriva svar! Har läst dina också :). Sista arbetsveckan innan jul... Bara att kämpa på. Kram!

2008-12-14 @ 21:30:43
URL: http://litesomjag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0