Nu tror jag minsann

att jag snart springer upp till dagis och hämtar Emil. Saknar ungarna som bara den idag. Har varit på ett så kallat tjänsteärende halva dagen och suttit här hemma och jobbat resten av halvan. Anledningen till hemmajobbet är delvis att Emils dagis stänger tidigare idag. Jag tror jag ska gosa ihjäl Emil. Men pussa på honom får jag inte just nu. Så fort jag pussar honom på håret eller kinden så tar han sin hand där pussen hamnat och torkar sedan grundligt av handen någonstans på min kropp. Ser precis ut som om han torkar av äckligt släbbigt snor eller någon annat gojs. Kramas får jag emellertid fortfarande göra. Och prata vårt löjliga mamma-Emil-språk.

Måns har just nu juldisco på fritids, så honom får jag ringa hem först vid 16.30. Han har med sig en Iron Maiden-skiva.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0