Lugnet

Ja nu kommer lugnet sakta krypande. Ikväll ska jag gosa in mig i min nya ullpläd från IKEA och titta på Selma på tv. Jag skiter i om den fått skitbetyg - Selma ska ses!

Vad fick jag då i julklapp?

- Silversmycken från Filippinerna
- Teater/revybiljett till "Det är vi som är hemgiften" på Södra teatern (det är gänget bakom P3:s radioprogram "Mammas nya kille" som uppträder). Julklappen ska avnjutas med brorsan och hans kompisar redan på tisdag den 30 dec!
- Boken Pappersväggen av John Ajvide Lindqvist
- Boken Den sköra tråden av Mattias och Monika Klum (en bok om lejon med fina foton)
- Pengar

Och lite annat smått och gott. Tack!

Vad har jag då köpt till mig själv i julklapp?

Jo, ett Björgsmycke... Helt fantastiskt vackert. Nedan visas ett foto - det är smycket längst till höger på fotot med mörk bakgrund jag köpt.  En rektangulär platta som det står: "I tried being reasonable I didn't like it" på. Jag är som jag tidigare skrivit helt kär i hennes smycken. Ska lägga undan pengar och köpa ett till inom en ganska snar framtid. Det kommer bli hjärtat som ligger lite övertäckt av andra smycken på fotot.




Vad "fick" familjen? (Eller det känns fel att skriva fick överhuvudtaget - men vad jag menar är att vi äntligen fått häcken ur...)

Ett fadderbarn från Nepal! En pojke på ca sju år. Vi har fått foto och allt och lite bakgrundsinformation, så nu ska vi snart skicka ett paket till honom.

Kommentarer
Postat av: Malin

åhh vilka fina klappar du fått. Teaterbiljetten låter ju jätteintressant, jag gillar "mammas nya kille" jättemycket. Kul! Ska bli spännande att höra hur det var!

Och smyckena från Björg - dom är fantastiska!!! Jag har sett reklam i flera tidningar på sista tiden och har fallit som en fura för dem! Jättebra text du valde!

Och ett fadderbarn! Vad bra gjort. Ja, man borde ta sig i kragen och följa ert exempel!

/Malin

2008-12-26 @ 22:53:49
Postat av: Milla

Åh, vilka underbara smycken!!! Var har du hittat dom, i vilken butik?

2008-12-27 @ 15:22:38
URL: http://[email protected]
Postat av: Kicki

Malin: Jo det blev några julklappar trots allt :). Fadderbarnet känns väldigt bra.



Milla: Jag köpte Björgsmycket på en affär i Farsta Centrum (Stockholm) - Silveroasen. De är inte så lätta att få tag på här i Sverige verkar det som.. Tror dock att NK Details och Zanzlöza smycken har Björg! Hoppas du hittar några!



2008-12-27 @ 20:37:56
URL: http://litesomjag.blogg.se/
Postat av: Lee

God fortsättning Kicki!



Kollade in Björgsmycken,somjag inte ens visste existerade förens du skrev om dem.

Smycken att nästan dö för.

Stora dottern tycker dock att jag osar 40-årskris lång väg när jag sa vilka smycken som jag gillade :)

Hotade med ett helt nytt smycke där det skulle stå:

"Piss off, teens!"



Bästa mamman av alla, med eller utan 40-årskris :P



/Lena

2008-12-27 @ 20:56:42
URL: http://jagmigochingenannan.blogspot.com
Postat av: Kicki

Lena: Osar 40-årskris? Knappast :). De osar 40-årsintelligens eller nåt. Låter bra med det där Piss off-smycket haha. Ha det!

2008-12-28 @ 13:31:27
URL: http://litesomjag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0