I morgon börjar det

Kanske rivstartar det till och med. Jobbet. Jag har nu haft sju veckors semester. Den längsta semester jag någonsin har haft om jag inte räknar in mina sommarlov när jag var barn och mamma var "hemmafru". Jag tror det var bra att jag tog denna chans att vara långledig och komma ner i varv ordentligt. Jag har inte någon riktig ångest för att gå tillbaka till jobbet, men är lite orolig för hur mycket stress det kommer vara i höst. Det jag vet är att jag inte har någon stor deadline denna höst, men jag kommer å andra sidan få flänga land och rike runt ganska mycket, och det kan också vara stressande. Speciellt för familjelivet. Hur gör vi när både jag och Magnus samma dag måste åka tidigt på tjänsteresor och komma hem sent samma dag? Jo - vi måste hitta en barnvakt. Vi har en grannflicka (tonåring) som vill ställa upp, men det är inte alls säkert att hon kan de dagar vi behöver hjälp. Vi får dock hoppas på det bästa.

Magnus steker goda pannbiffar i köket (ni anar inte vad goda de är - till och med godare än de min mamma gjorde!) och de kommer smaka kanon som avslutning på semestern. Och lite grekisk sallad och tzatziki blir det allt - jag kan och vill inte avvänja mig ännu!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0