Hemma från Platanias, Kreta

Och visst är det skönt att vara hemma på ett sätt, men jag längtar också redan tillbaka. Vilken underbar värme! För varmt om man måste vara påklädd och gå på stan, men alldeles utmärkt om man ligger på stranden eller vid poolen. En dag hade vi nog 40 grader i skuggan! Att komma hem till 14 grader är rena chocken... Vill inte! Vill inte ha höst! Vill inte vänta och vänta och vänta på att våren ska komma igen. Jag tror att värme är bra för mig och jag tror den är bra för min mage. Jag har bara haft lite ont under den här veckan. Har klarat att äta grekisk sallad - och ni anar inte vad det betyder för mig! Jag tar verkligen inte mat för givet längre, och att då få känna smaken av solmogna tomater mot tungan är fantastiskt! Jag hoppas verkligen detta håller i sig.

Här kommer lite foton från vår vecka i Platanias. Vi hade även sällskap av L med hans två söner. Jättekul att vara två familjer - rekommenderas! Mindre gnäll och mer skratt! Hotellet var mysigt och bestod av lägenheter och husen var bara två våningar höga. Tre poolområden fanns och allt var fräscht och rent. Hotellet hette Castle Suites och vi åkte med Fritidsresor om det är någon som undrar.

Här nedan får ni lite fotobevis - klicka på fotona så blir de större!



Måns i poolen första kvällen.



Skymning från hotellets tak.



Jag på taket i skymningen.



Magnus i vågorna.



Mina tre killar på stranden i skymningen.



Självporträtt från stranden i skymningen.



Emil guldlock.



Måns som Ronaldinho.



Jag på restaurang väntandes på souvlaki.



Vy från L:s med söners balkong på hotellet.

Kommentarer
Postat av: Anna

Välkommen hem! Jag har saknat att läsa din blogg, har hållit alla tummar för att ni skulle ha det härligt. Skönt att ni haft det precis så och HÄRLIGT att din mage varit på bra humör!



Jag har ju också panik när sommaren försvinner, får alltid en mindre depression när jag ska tillbaka till jobbet och det blir värre för varje år. Man kanske skulle emigrera till ett annat klimat...? Jag har haft mycket allvarliga funderingar på det. Tänk att slippa höstrusk och iskyla för alltid!



Kramar från Anna

2008-08-22 @ 18:31:00
URL: http://annafunderar.blogspot.com/
Postat av: Kicki

Anna: Ja! Jag emigrerar med dig! Jag har allvarligare och allvarligare planer på det... Läste din blogg om dina framtidsplaner och det låter bra! Jag håller ögnen öppna för jobb - det ordnar sig. KRAM!

2008-08-22 @ 19:28:02
URL: http://litesomjag.blogg.se/
Postat av: Camilla

Åh vad det ser härligt ut!



Själv har jag ju redan jobbat i tre veckor och all färg från min egen Greklandsemester har redan runnit av mig. I dag tog jag t o m på mig höststövlarna, har gett upp helt enkelt!



Hade själv en kanonsemester på Santorini. Längtar också tillbaka, redan...

2008-08-22 @ 23:50:36
Postat av: Annika

Vad härligt att läsa om hur bra ni haft det! Och att du kunnat äta såpass bra; underbart!!!

Har saknat din blogg.



Och det där med att komma in i lunken igen....det brukar ju fixa sig. Vi var oroliga, men det har gått riktigt bra.



Kram,

Annika

2008-08-24 @ 13:16:12
URL: http://www.allasaker.blogspot.com
Postat av: Kicki

Camilla: Usch - säg inte så. Jag ska försöka ge upp så sent som möjligt för det kan ju tänkas komma en brittsommar närsomhelst :). Grekland är underbart och jag vill tillbaka.



Annika: Ja, det var så skönt! Hoppas att "lunken" fixar sig för oss med, för jag insåg idag hur mkt micklande det blir med alla fotbollsträningar och vår egen träning och allt som ska hinnas med på veckodagarna. Men det löser sig nog. Kram!

2008-08-24 @ 16:29:35
URL: http://litesomjag.blogg.se/
Postat av: liv

Underbart!! Tack för att du delade med dig och välkommen tillbaka. :)

2008-08-25 @ 19:55:25
URL: http://livsbetraktelser.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0