En kärleksförklaring

till Bob Hund. Magisk spelning! Fantastisk! Jag grät nästan hela timmen de spelade - samtidigt som jag skrattade. Det var nostalgi, det var tankar bakåt i tiden när jag var student och bodde i Lund med Magnus, det var tankar kring att mina föräldrar levde då och det var tankar kring hur jävla fett ösiga Bob Hund är. Allt annat kändes plötsligt som bleka kopior. Men så är det ju inte - det finns så många band som är superbra live. Det är bara det att det var JUST Bob Hund jag behövde i går kväll. Och det har jag vetat länge - de har fattats mig! Thomas Öbergs mellansnack kan inte toppas. Han är ett geni. En gång sa han nåt i likhet med "Vi är ett band i mängden, men i KOPIÖSA mängder". På härlig skånska. Hela tiden finurligheter. Hoppas hoppas de fortsätter att göra skivor och sprida energi och skratt. Åtminstone en ny låt spelade de i varje fall.

I övrigt var Laaksos spelning jättebra, men jag tyckte lite synd om Caesars för de fick spela så tidigt och det blev aldrig något riktigt drag.

Doktor Kosmos var i likhet med Bob Hund i sitt esse på efterfesten! En av de bästa spelningar jag har sett med dem. Så underbart med en liten lokal som Debaser Slussen med den intimitet det ger. Mycket dans och skrik blev det och brorsan var förstås skitbra på sin gura. Uje är inte dålig på mellansnack han heller. Ett av det bättre var "Vi kommer alla från olika sammanhang härinne och har olika åsikter med mera, men en sak har vi gemensamt - vi hatar moderater" (naturligtvis med glimten i ögat). Efter den kommentaren så spelade de Borgarsvin. Och musiken efter spelningen fick det också att spritta i benen så jag körde lite solodans ett tag (Magnus och Jocke satt och tittade på - men jag var inte ensam på dansgolvet.)

Ok - sammanfattningsvis en jättebra dag och kväll. det enda jag kan klaga på är kylan... Jag hade lager på lager  på lager på mig, men ändå frös jag. I varje fall fram tills dess Bob Hund spelade. Då blev jag ack så varm!

UPPDATERING:

Blir tvungen att lägga upp några foton som Rockfotos fotograf Olle Kirchmeier tog igår. Thomas befann sig ofta uppe på den höga förstärkarpiedestalen. Kolla in utstyrseln!





Snälla dra tillbaka tiden!

Kommentarer
Postat av: Anna

Låter alldeles UNDERBART! Jag var med er i tankarna igår i alla fall, fast helst hade jag såklart varit med på riktigt. :D STor kram!

2008-08-31 @ 16:59:57
URL: http://annafunderar.blogspot.com/
Postat av: tina

Verkar ju helt underbart! Bär med dig minnet under tristare dagar och lycka till på resan om vi inte hörs före dess!

2008-08-31 @ 21:57:46
Postat av: Kicki

Anna: Underbart var ordet! Vad bra att du lyckades ta dig runt tjejmilen trots allt!



Tina: Det var ett riktigt lyckorus för själen!

2008-09-02 @ 08:44:03
URL: http://litesomjag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0