Det där med avslappning

Det är meningen att jag från och med idag och framåt ska köra "snabbavslappning" minst två gånger om dagen. Snabbavslappning kan gå till så att man drar in mycket lyft genom näsan så att magen fylls och sedan andas man ut och säger/tänker "avslappning" på utandningen. Tre gånger på raken ska jag andas in och ut på detta sätt (per gång jag gör det). Tar ju inte alls lång tid, även om jag måste göra det när jag är stilla och inte när jag är på språng så att säga. Svårigheten är att komma ihåg det. Att få det till en rutin.

Varför ska jag göra detta - jo delvis för att det är bra för hela mig men mer specifikt är det ju för att avslappning är bra för min mage. Tror jag. Hoppas jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0