Att vara förälder - ett slavgöra?

Fredagsmiddagen är då jag och Magnus snackar om vad som hänt under veckan och sitter lite längre vid matbordet. Barnen, och då speciellt Emil, måste under alla omständigheter se Bolibompa. Detta gör att de springer ifrån matbordet tidigt. Som tradition får de alltid popcorn på fredagskvällar, och dessa ska enligt barnen helst vara klara en minut in i Bolibompa, men det vägrar vi. Vi vill ta det lite lugnt som sagt. Idag hade vi mycket att prata om och åt långsamt (det måste jag alltid göra på grund av min jobbiga mage). Då helt plötsligt hör vi Emil skrika: PRATA INTE - ÄT!

Han tyckte inte  popcornen kom tillräckligt fort.


Men jag lovar - vi "curlade" inte denna gång. Han fick vänta ett tag...

Kommentarer
Postat av: Stefan

Känns inte det igen? ÄT!

2008-04-18 @ 22:26:13
Postat av: Kicki

Stefan: Den känns igen :)!

2008-04-27 @ 14:01:16
URL: http://litesomjag.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0