Terrorn fortsätter

Eller kalla det i-landsproblemen fortsätter om ni vill....

Som jag nämnde igår så skulle jag klippa och slinga mig ikväll. Jag har sett fram emot denna dag otroligt mycket och var till och med tvungen att fixa barnvakt till Emil för att kunna gå dit (Magnus och Måns spelade fotbollsmatch). När jag kommer dit så är det ingen där... Jag väntar 10 minuter och sedan ringer jag. Då har hon glömt bort mig! Hur kan man glömma bort mig (är jag så liten och tystlåten)? Eller hon kanske snarare hade förträngt mig :)? Hon var på ett födelsedagskalas. Och där stod jag och tänkte att nu får det vara slut på tidsödande resor hit och dit. Kanske har hon en tid till mig på lördag. Vi får se. Men i morgon blir det nog keps eller sjal eller flätor eller rånarhuva.

När jag äntligen är hemma så pajjar min mp3-spelare. Utan den är jag ju handikappad. Men eftersom jag är grymt envis så felsöker jag via hemsidan och tro det eller ej - jag fixar den. Så nu känner jag hopp om livet för en stund igen. Det är ofta upp och ner i Kickis liv.

På jobbet känner jag mig mer eller mindre uppe i varv hela tiden just nu. Jag ringer och mailar personer som ska besökas, anställas, kollas, uppmuntras och hämtas. Det är kul och spännande och högst förvirrande. Men jag älskar ju kontakt med människor och det är tur just nu.

Undrans om jag ska börja skriva något positivt som hänt varje dag här på bloggen (eller de dagar jag hinner blogga)?

Dagens positiva händelse: Mina avocados var mogna när jag skulle äta dem till lunch :).



Kommentarer
Postat av: Malin

Man blir ju vansinnig när det håller på å strular sådär! Och varför väntar man alltid med klippning tills katastrofen är ett faktum (hårkatastrofen alltså ;) Jag är supernöjd med min nya frisör iaf. Och skönt att bara ta bilen upp till Högdalen.
Gillar "dagens positiva händelse" - jättebra idé och man borde ju faktiskt kunna hitta nåt positivt varje dag, om än bara mogna avokados ;) /Malin

2007-09-19 @ 09:35:29
URL: http://medmera.wordpress.com
Postat av: Kicki

Malin: Ja det är bedrövligt när allt strular och tiden rinner en ur händerna. Ja jag bör egentligen skriva i min positiva bok varje dag, men det har inte blivit av på länge, så nu tänkte jag kanske göra det här istället :).

2007-09-19 @ 11:02:53
URL: http://litesomjag.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0