Klädbyte

Idag var det dags för klädbyte här i Tallkrogen - barnkläder. En gång i halvåret sker detta, och det är något jag inte kan missa. Man märker de kläder man vill sälja med pris och medlemsnummer och lämnar in dagen innan (igår). Det man "kryssar" åker iväg till ett barnhem i Estland (eller liknande land) om det inte blir sålt. I morse var jag där (i Tallkrogens skolas matsal) och handlade. Det blev skridskor till både Måns och Magnus, Enskede IK-tröja till Måns, en del hoods till Måns, fin skjorta och t-shirt med tvättbjörn till Emil, ett antal videofilmer för 10:- styck till barnen och oss m.m. För 500:-  fick jag en hel (proppfylld) blå IKEA-kasse + en vanlig pappkasse. Och så sålde jag för drygt samma summa (jag brukar gå mer i vinst, men hade lite oflyt denna gång). Och så jobbade jag 1 1/2 timme med att sitta i en av kassorna. Det är alltid roligt att träffa en stor del av Tallkrogens befolkning och snicksnacka lite över klädhögarna. Jag är stolt över att bo i Tallkrogen - känns som en "by" nära storstaden.

Dagens positiva händelse blir alltså klädbytet, men även att jag har varit hemma och sytt om en del second hand-kläder (till mig själv) och fikat med barnen m.m.  Det har regnat, så någon utevistelse kände jag inte för idag.

Imorgon blir det nog IKEA med Emil.

Kommentarer
Postat av: Fors

Guuuu va mysigt det låter. Sånt händer inte här. Men mina storbarn vill INTE flytta så även om jag känner förortsug så har jag ingen chans det är ju jag som orsakat alla flyttar hitintills i deras liv.

2007-09-30 @ 10:29:17
Postat av: Liv

Åh, nu blev jag inspirerad själv till något liknande!
Lägg upp bilder på secondhandomsyningen! (konstigt ord blev det :)

2007-10-01 @ 12:38:56
Postat av: Kicki

Fors: Ja det är supermysigt och väldigt bra på alla sätt och vis. Att göra något konkret för omvärlden samt att även hitta bra grejor till ett vettigt pris och bli av med sånt som inte används längre. Flytt till Tallkrogen vettja :)!
Liv: Jag skulle gärna lägga upp bilder på grejorna jag sydde, men jag vill ju helst ha på mig dem när jag fotar och jag tycker inte det bli bra att ta i spegeln (för mörkt i rummen och blixt kan jag inte ha). Men vi får se om jag får Magnus att ta några bilder.

2007-10-01 @ 12:52:32
URL: http://litesomjag.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0