Har den stora tröttheten startat nu?

Ja jag tror det, tyvärr. Varje gång klockradion går i gång numera så tror jag det är ett skämt. Men på något sätt så har jag tagit mig hit till jobbet i varje fall. Och jag var här tidigt... Strax efter 7. Ska hämta barnen idag och då måste man tidigt vilket innebär att man måste vara här tidigt - i varje fall om man jobbar heltid som jag. Tänk att ha fredagarna eller måndagarna lediga! Vad underbart det skulle vara. Men jag tänker inte gå ner i tid, för går jag ner i tid så kommer jag bli "nedprioriterad" här på jobbet tror jag. Och även om jag skulle ha en deltid på 80 procent så skulle jag säkert jobba mer än det ändå. Så jag håller mig till min heltid. Funderar dock på att ta en veckas semester i slutet av oktober, när skolbarnen har höstlov.

Höst höst - just idag var den vacker. Mycket vacker. När tunnelbanan gled över Skanstullsbron var det obeskrivligt. Morgonsol och glittrande vatten och träden som svagt börjar skifta i rosttoner. Med bra musik i lurarna blir det nästan magiskt och overkligt.

Ser fram emot eftermiddagen då jag troligtvis ska göra en klassiker, dvs ta med barnen hem till Lotta och hennes pojkar och fixa en enkel middag. När jag sa det till Måns i går, så frågade han "Kommer du och Lotta prata mycket då?" Vad svarar man :)? "Jo det kommer vi nog göra"

Här kommer en höstbild, även om hösten i Stockholm inte kommit fullt så långt som på detta foto än.

image163

Kommentarer
Postat av: Liv

KÄnner igen tröttheten, man vill mycket hellre ligga och snooza i sängen någon timme eller så än att stiga upp ;)
Tycker du gör helt rätt i en minisemester under höstlovet deras! Skönt att få ladda batterierna.

2007-09-13 @ 08:51:24
Postat av: Liv

Och bilden var underbart vacker!

2007-09-13 @ 08:54:06
Postat av: Anna

Ja, precis så är det. Man tror det är ett skämt när klockan ringer på morgonen. Min son är lika trött, han gråter nästan när det är dags att gå upp. Och ändå går han och lägger sig nästan direkt efter barnprogrammen, hinner bara en liten saga först.
Jag ska göra som du, ta ledigt på höstlovet. Men det känns långt dit! Och det gäller att man verkligen vilar då, inte bara rusar runt och fixar allt som man inte hinner i vanliga fall, så brukar det bli för mig...
kramar till dig, vi ses snart!

2007-09-13 @ 14:28:29
URL: http://annafunderar.blogspot.com
Postat av: Kicki

Liv: Ja höstlovsledigt får det bli, både med och utan barn. Jag har ett behov av att få vara hemma ensam och fixa och trixa också. Hinner aldrig någonting - har du sett någon tradera-annons till exempel? Det finns inte någon tid för något extra liksom. Och ibland måste man ju vila, inte sant? Men den som väntar på något gott väntar aldrig för länge - du ska få se mina tradera-annonser till slut :)
Anna: Jag vet - jag kommer rusa omkring en hel del, men hoppas att jag även ska kunna njuta. Jag har en hel hög av roliga second hand kläder som behöver sys om lite - det är att njuta :). Längtar tills vi ses den 6:e okt och jag ska verkligen försöka få med mig din Winnerbäck-biljett då! Kram!

2007-09-14 @ 11:53:48
URL: http://litesomjag.blogg.se
Postat av: Madelene

Hihi, läste din komm. om min blogg på Malins blogg =) Vet inte vad det kan bero på, vet att fler haft problemet. kan ha att göra med att jag har en räknare från Susnet inklistrad i indexsidans kodning, men jag tycker inte det borde ställa till problem på kommentarssidan...

2007-09-14 @ 14:02:07
URL: http://holmis.blogg.se
Postat av: Kicki

Madelene: Nej det är lite småirriterande :). Jag har flera gånger kunnat skriva kommentaren men inte kommit åt "knappen" för att skicka iväg den så att säga. Och ibland kan jag inte läsa kommentarerna heller. Men det är som sagt svårt att veta vad det beror på. Ha en skön helg!/Kicki

2007-09-14 @ 14:40:37
URL: http://litesomjag.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0