Kentifierad

Jag tror jag har fått en överdos av Kents nya platta. Lyssnar säkert uppåt 5-7 gånger om dagen på den. Vissa textrader bara fastnar och körs på repris hela tiden. Här är några strofer som jag gillar att sjunga med i - speciellt den här med "så skiten bara känns" och "way back in 93". Från låten Columbus.

Vaknar staden långsamt
och jag är full igen
Snön hyr ut sin oskuld 
skiten bara känns
Det känns som när jag kom hit way back in 93
En ynklig rad av fotspår,
en oändlig kontinent


Och här kommer en till favorit - ur låten Elefanter.

I hela mitt liv har jag väntat
på någon som liknade dig
hur kunde du lämna mig ensam
i en värld som blivit så hård
I hela mitt liv har jag längtat
långt, längre bort härifrån
Nu står du först på min lista
över folk som förtjänar ett
öde värre än döden


De tre sista raderna i ovanstående fraserna avslutas med att låten bara höjs till fantastiska höjder - det måste upplevas. Inte för att jag ofta har känt och tänkt det som stroferna förmedlar, men det är så dramatiskt och härligt och medryckande och så 80-tal på något sätt.

Imorgon blir det ännu mer 80-tal på Mosebacke. Jag har lagt fram stassen för Depeche Mode-kvällen vilken består av bara svarta plagg. Fattas bara annat!

Nu blir det lite fotboll på tv. Sverige leder med 1-0 mot Nordirland i EM-kvalet.

Kommentarer
Postat av: Karin Svanis

1-1.. tråkigt resultat. Matchen mellan Bagarmossen BK och Spårvägens 00:or i söndags var mycket mer spännande och slutade 14-2 till Spårvägen... det är mer dramatik på den nivån! Tog ett "what I like in friend-quiz på facebook - gissa vem jag var mest lik? Jag är så avundsjuk (igen!) på din kväll i morgon. Själv ska jag liksom jobba hela kvällen... Har inte lyssnat på Kent-skivan men efter din blänkare så är det väl dags!! Ha det jättekul i morgon: you're my own personal Jesus!

2007-10-17 @ 22:34:37
Postat av: Liv

Jag har inte hört den ännu, men nu blev jag sugen på att göra det asap!

2007-10-19 @ 16:05:12
URL: http://www.supergirl.webblogg.se
Postat av: Liv

Sorry spammandet :P Men hur fick du dit din klocka längst upp? Använde du Url eller EMBED? Jag lyckas inte med min..:S

2007-10-19 @ 16:05:58
Postat av: Kicki

Liv: Som sagt köp köp Kent - angående klockan så klickade jag på klockan på en annan blogg och kom in på en sajt där jag kunde välja klocka sen kopierade jag den översta länken och la in den under den där sidan där det är en massa koder här på bloggen - jag la den inte högst upp utan testade lite olika - en bit ner bland alla koderna... Ha ha detta hjälper dig inte ett SKIT men jag försöker i varje fall - vet inte om jag använde url eller EMBED - de som
stod högst upp av de man kunde välja :). Jag är usel på sånt här... Det tog dock lite tid tills klockan dök upp här!

2007-10-19 @ 20:57:40
URL: http://litesomjag.blogg.se
Postat av: Kicki

Karin: ja det var ju skit med matchen - mkt roligare med smågrabbarnas matcher :) Klart vi är lika - det konstaterade vi redan för några år sedan!!! Och du - sorry att göra dig grön av avund men dM-kvällen var hur bra som helst!!! Jag hinner kanske inte blogga om den ikväll - men det kommer ett inlägg - var så SÄKER!

2007-10-19 @ 21:00:26
URL: http://litesomjag.blogg.se
Postat av: Johanna

Skivan är verkligen bra, inte lika bra som föregående men ändå en klar 4:a.

2007-10-22 @ 12:37:36
URL: http://fremah.blogspot.com
Postat av: Kicki

Johanna: Hej Johanna! Skivan bara växer och växer. Först tyckte jag det var mil mellan "Döden" och "Samtiden" - men nu börjar "Samtiden knappa in. Trodde aldrig jag skulle säga det - men så är det :). Älskar "Döden-plattan".

2007-10-24 @ 13:14:16
URL: http://litesomjag.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0