Hur många böcker kan man ha?

De finns ju överallt, i varje skrymsle och vrå! Och alla bär ju sina minnen med sig. Men en sak är säker - nu ryker mina licentiatuppsatser som blev feltryckta (dvs inget tryck på ryggen så det ser ut som en bok som inte handlar om någonting...). Fattar egentligen inte varför jag sparade så många av dem med tanke på att jag har rätt många kvar som är "rätt-tryckta". Men men, ibland måste tid gå för att man ska kunna skiljas, och nu är det ADJÖSS med dessa.

Ska åka till IKEA snart och köpa snygga boxar att lägga allehanda papper och kompendier i. Och så ska jag kolla på en ny garderob. Den jag har i sovrummet håller på att trilla sönder. Tror det hänger för många kjolar och tunikor och blusar i den... Och så måste jag få hit en bra amatör-inredare (läs: kompis med bra idéer) som kan hjälpa mig att tänka ut hur vi ska kunna få in dator och ett bord och två bokhyllor i vårt redan överfulla sovrum. För om ca ett år vill jag att Emil ska få eget rum (eller Måns kommer nog att börja kräva eget rum om ca ett år - eller inte - vi får se). Just nu är arbetsrummet fullt med prylar och bokhyllor och skrivbord och bäddsoffa som Emil säkerligen inte vill ha där :). Så mycket att göra - så lite tid! Vill vara ledig minst en vecka till. Skönt att det bli en rätt så lång julledighet.

Solen skiner - det blir en fin dag!

Kommentarer
Postat av: Helen

Jag skulle bli glad över att få din lic... rätt eller feltryckt spelar ingen roll, jag är en av dem som tycker innehållet i en bok är viktiagre än om det är pocket eller inbundet etc....

2007-10-31 @ 20:47:13
URL: http://www.myspace.com/helenneaten
Postat av: Kicki

Helen: Jag tar med en till mån den 5 november :). För då ses vi!!! En som har tryck på ryggen...

2007-10-31 @ 21:19:21
URL: http://litesomjag.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0