Dagens positiva

kan ju inte vara att Bajen just nu ligger under med 3-0 mot IFK Göteborg, så det förtränger vi....

Vad jag däremot inte alls vill förtränga är att jag har fått se världens gulligaste bebis idag (efter Måns och Emil som bebisar förstås ;))! Amanda och Niklas lilla Fasse! Han bara låg där i sin superfina vagn och var nöjd och tittade på mig med sina stora bruna ögon och käkade på sina fingar och tittade upp på träden och undrade förmodligen varför jag försökte ställa mig in så förfärligt... Men så är det lilla Fasse/Sebbe, jag har känt din mamma sedan jag var typ 12 år (på allvar från att jag var 16 år) och då gäller det att du tycker om mig, för annars kommer jag bli förkrossad (redan här hör man ju att jag har helt fel taktik...). Hurra för Fasse som fyller halvåret i morgon!!!

En annan kul sak som hände idag var att vi åt god tårta på jobbet och snackade om hur saker och ting ska uttalas - typ det heter kavvviar och inte kaviaaaaaaaaaar... Då kom jag på den där gamla goda felsägningen, när filmen Die Hard kom ut, och jag läste tyska på gymnasiet som en tok (och därför drömde om der, das och die). Då trodde jag på allvar att det var en ny tysk film som hade kommit ut och läste alltså Daaaaj Hard som Diiiiii Hardtttt (men undrade vad i allsin dar Hard var för tyskt ord). Äsch det blir inte alls lika kul i skriftspråk som i tal :). Vi skrattade dock gott åt det vid fikat idag, och jag är inte ensam om att ha läst titeln till filmen på detta sätt kan jag meddela.

Jaha här sover småkillarna och storkillen spelar innebandy med de andra storkillarna så jag har det rätt lugnt och skönt just nu. Vi ses!


Kommentarer
Postat av: Annika

Helt underbart, så sa jag med! Diii Hartt... *asg*
Men vi får inte glömma gamla goa Urban Cowboy som jag uttalade som om han hette Urban. Vanligt namn i Amerika...

2007-10-01 @ 22:13:43
Postat av: Kicki

Annika: Ha ha - ja visst var vi flera som sa Diiii Harrrrtttt :)! Den där med Urban var också bra *s*.

2007-10-02 @ 08:09:21
URL: http://litesomjag.blogg.se
Postat av: F

Jag säger kaviaaaar, men de flesta jag känner säger kavviar.

2007-10-02 @ 18:41:05
URL: http://neverkeso.blogg.se
Postat av: Kicki

F: Kaviaaaaaaar kan du bara inte säga ;)

2007-10-06 @ 08:37:28
URL: http://litesomjag.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0