Lördagens Måns

När jag hade sminkat mina sotade ögon (svart ögonskugga) inför Kentkonserten och vi satt och fikade här hemma så säger plötsligt Måns: "Mamma har du slagit dig på ögonen?"

Vad sägs om den komplimangen?

Och dagens Emil blir följande konversation:

Emil ritar bara några streck på varje nytt vitt blad han får och sedan vill han ha ett nytt vitt blad att rita på (detta sker ca 5-6 gånger).
Tillslut säger jag: "Emil, kan du inte rita lite mer på varje blad? Kanske några gubbar, en sol och en rutschkana?"
Emil: Men mamma, ingen rutschkana, jag ritar inte grejor jag inte kan rita"

Klart som korvspat!

Snart är det Cityakuten!!! Gud nåde dem om det är ett sånt där bedrövligt "mellanavsnitt" idag igen! Förra måndagen genomled jag ett bröllop mellan Abby och Kovacs. Inte kul - det ska vara blod, svett och tårar. Och lite kärlek - okej då.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0