Hur lång var inte den där filmen?

Visst var den bitvis riktigt bra, Råttatouille, men så lång! Mina barn började skruva på sig lite lätt redan efter en timme. Och den var nog ca två timmar lång. Jag är övertygad om att den hade blivit bättre om den varit en timme och tjugo minuter istället. Dock härligt med en film nästan helt utan våld.

Efter bion blev storesonen så där tvärsur direkt och ville absolut inte fika utan bara åka till Stadium och titta på fotbollar. Jag hatar när det blir så där... Blev inget Stadium och inget fika men väl arga röster. Men men det är väl bara att bita ihop. Nu är det bra igen...

Det är riktigt kallt ute idag och jag känner inte för att ge mig ut i kylan igen, men den här veckan är jag överbokad med restaurangbesök med diverse vänner. Kul naturligtvis men jag skulle gärna vilja ha någon typ av minihelikopter som fraktade mig till restaurangen och tillbaka. Hatar att frysa!

I morgon blir det gravbesök och bror på middag.

Trevlig helg!

Kommentarer
Postat av: Pilsk Provocerande Parvel

Hoppas du får en skön helg, Kicki.

H och jag saknar dig på MSN ikväll - hur ska det gå om vi inte får kolla rödvinsstatus?!?!

2007-11-02 @ 21:12:47
Postat av: Kicki

P-P-P: Jaså, det är till att både vara provocerande och pilsk *haha*. Vad skönt att ni saknade mig, jag gillar att vara saknad. Och rödvinstatus vid 21-tiden igår var god - eller alldeles lagom kan man säga. Vi var på en helbra grekisk restaurang på Folkungagatan som tillagade fantastisk souvlaki. Det var bara värmen utanför restaurangen som saknades brrrrrr. Kram!

2007-11-03 @ 10:05:39
URL: http://litesomjag.blogg.se
Postat av: Potent Plausibel President

Grekisk mat var man går... Jag käkade (som du vet) grekiskt i torsdags på Esperia vid Mariatorget och igårkväll blev det grekisk hämtmat från supergreken här i Årsta (Antica Edessa, hämtmat därifrån rekommenderas übervarmt).

Ja, värme är det ju ont om just nu med snö som ligger (eller iaf låg) vit på marken!

2007-11-03 @ 10:21:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0