Fler U2-förslag

Kan inte bestämma mig angående halsbandet. Jag tänker mig alltså TVÅ silverplattor som hänger i varsin ände av en läderrem. Vanligtvis har man ett ord på varje - men jag tänkte mig en kompromiss. Se nedan....

Vad sägs om:

En silverplatta med orden I WILL och den andra silverplattan med FOLLOW.

Eller en med BLOOD RED och en med SKY

Eller kanske bara BLOOD och RED

Eller en med ordet SO och en med CRUEL

Eller PARTY och GIRL

Eller ULTRA och VIOLET

Eller REBEL och SONG Kan antingen associeras med Sunday Bloody Sunday men för mig är det låten Like a song jag tänker på:

Like a song I have to sing,
I sing it for you.
Like the words I have to bring,
I bring them for you.
And in leather, lace and chains,
We stake our claim,
Revolution once again.

But I wont,
I wont wear it on my sleeve.
I can see through this expression
And you know I dont believe.
Im too old to be told,
Exactly who are you?
Tonight, tomorrows to late.

And we love to wear a badge, a uniform,
And we love to fly a flag.
But I wont let others live in hell,
As we divide against each other,
And we fight amongst ourselves.

Too set in out ways to try to rearrange.
Too right to be wrong, in this rebel song.
Let the bells ring out, is there nothing left?
Is honesty what you want?

A generation without name, ripped and torn,
Nothing to loose, nothing to gain,
Nothing at all.
And if you cant help yourself,
Well take a look around you
When others need your time.
You say its time to go its your time.
Angry words wont stop the fight.
Two wrings wont make it right.
A new heart is what I need,
Oh god, make it bleed,
Is there nothing left?


Andra ord jag gillar är men dessa är det svårt att hitta ett andra ord till som passar:

TWILIGHT (skymning)

REJOICE (Ger detta ord kristna vibbar förresten??? Betyder "vara glad, jubla".)

ELEVATION (upphöjd plats...)

TOMORROW

Nä jag dör vad svårt det här är!!! HJÄLP!

Kommentarer
Postat av: Liv

Jag som är andlig av mig säger Rejoice och Elevation. Ung. jubla på upphöjd plats. Det tycker jag är ett livgivande budskap!

2007-11-29 @ 09:38:04
URL: http://www.supergirl.webblogg.se
Postat av: Kicki

Liv: Ja det är verkligen ett fint budskap! Jag ska tänka på saken :).

2007-11-30 @ 20:35:31
URL: http://litesomjag.blogg.se
Postat av: Anna

Jag tycker Rebel och Song, två vackra ord som finns i en låt du älskar extra mycket. Kan det bli bättre? Jag tackar för tipset om Malins halsband, hoppas du förlåter att jag är en härmapa som också beställer ett därifrån....

2007-12-01 @ 16:16:29
URL: http://annafunderar.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0