Dagens Magnus

Varning - våldsamma inslag kan förekomma!

Jo det är så här - jag ska beställa ett halsband från Malin Lindström med två silverplattor som sitter i varsin ända av ett läderband som man har runt halsen (halsband inspirerat av Efva Attling kan man säga). Jag vill ha två ord som man kan förknippa med U2. Och så kom jag ju på att UNFORGETTABLE och FIRE är två perfekta ord (min favoritlåt med U2). Jag mailade Malin och frågade om UNFORGETTABLE var ett för långt ord för en platta (13 bokstäver för er som inte orkar räkna). Och det var det tyvärr - högst 11 bokstäver får plats. Jag berättar ovanstående historia för Magnus, och då säger han:

"Du får väl ta FORGETTABLE FIRE då."

Och där kom misshandeln in i bilden. Av kvinna mot man.

;)

Jag återkommer när jag kommer med fler förslag så får ni rösta - okej?

Några ord som ligger bra till är:

BLOOD RED SKY

Men det är tre ord... Då måste jag ha BLOOD RED på en platta och SKY på den andra och det kanske ser konstigt ut (blir 9 bokstäver om man inkluderar mellanrummet)? Tror det.

Nu är jag helt besatt av det här....

I morgon är det Lars Winnerbäck på Annexet tillsammans med Anna som gäller!

Kommentarer
Postat av: kakan

Kan det inte vara "you" på ena och "too"... dumt förslag förresten då försvinner ju hela ordleken... Kanske "rattle" på ena "hum" på den andra... eller "achtung" & "baby", eller "boy" & "war" (det blir kanske väl nördigt), nåt som verkligen passar dig skulle ju vara "party" & "girl" och som ju har en solklar referens men som säkert lång ifrån alla hajjar!! Fast jag håller på den sista!

Chip

2007-11-20 @ 22:23:56
Postat av: Kicki

kakan: Vad många bra förslag! Jag tänkte faktiskt på YOU och TOO igår, och det är inte ett dumt förslag alls även om en hel del inte kommer fatta. Men de viktigaste personerna (dvs U2-fans)fattar ju (tror jag). Tycker om dina andra förslag också och Party Girl är ju suverän. Men även BOY och WAR. Rattle and Hum hör tyvärr inte till mina favoritskivor även om jag gillar den mycket (så klart). Jag ska fundera vidare och kommer du på några fler förslag så skriv dem gärna här. Tack tack!

2007-11-21 @ 08:53:50
URL: http://litesomjag.blogg.se
Postat av: Stefan

Nu kramar du Magnus för hans extremt fyndiga förslag. Helt genialt. Det blir ju som en allegori för livet. Baserat på U2. Helt genialt. Du kan ju alltid ge Magnus ett smycke med orden ACE OF CLUBS.

2007-11-21 @ 11:53:27
Postat av: Christoffer

crap. jag kom ju också på "rattle & hum" och "acthung baby". jäkla kaka som hann före..! "night & day" känns ju lite tråkigt. "Silver & Gold" är lite coolt, men blir kanske konstigt om det är på ett smycke... fan det är svårt!

2007-11-21 @ 14:08:48
URL: http://itoff.blogspot.com
Postat av: Christoffer (igen)

jag tycker förresten att "forgettable fire" är väldigt bra. det är fortfarande u2-inspirerat men kan ändå ha en större innebörd, på något sätt. jag gillar det, nästan mer än "UNforgettable fire". go magnus!

2007-11-21 @ 14:10:21
Postat av: Kicki

Stefan: Här kramar det inte! Men men, som du ser tycker även Christoffer nedan att det är ett bra förslag... Jag ska hälsa Mange kring hans framtida halsband :)

Christoffer: Heeeej!!! Jag har minsann varit inne på din blogg också idag och kommer inom en snar framtid att kommentera där med :). Ja ha - här ställs det på Magnus sida...hmmmm...men den är ju lite rolig trots allt den "bortglömda elden" haha.

2007-11-21 @ 15:20:02
URL: http://litesomjag.blogg.se
Postat av: Béatrice Karjalainen

Njut lite för mig oxå på LW. HA en underbar konsert, blir nog perfekt på annexet.

/Bea

2007-11-21 @ 15:24:54
URL: http://beastankar.blogspot.com
Postat av: Kicki

Bea: Jag njöt för dig med :). Blev perfekt på Annexet.

2007-11-27 @ 19:56:21
URL: http://litesomjag.blogg,se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0