En dag kvar

och sen tar även jag semester. Konstigt det här med veckan innan semester förresten. Helt plötsligt blir man totalt slut och släpar fötterna till jobbet och pratar hela tiden om hur trött man är och att man inte skulle palla en daaaag till (förutom de dagar som är kvar innan semestern då). Men jag är verkligen trött nu :). Det har varit en händelserik vår och försommar och nu behövs ett avbrott tror jag. Ändå bävar jag lite över vår treveckors "road trip" ner genom Sverige. Tänk om det blir gnäll och tjat hela tiden från vår snart 8-årings sida? Och då menar jag inte bara gnäll under bilresorna, utan hela semestern. Då får jag nog ett smärre nervsammanbrott. Semester är inte vilsamt alla gånger.

Appropå snart 8-åring så fyller Måns 8 år på lördag. 7/7-07. Ett bra datum att födas på. Jag minns det både klart och suddigt. En sak är helt klar och det är minnet av att mamma levde då även om hon var sjuk. Älskade älskade mamma. Och så minns jag hettan. Det var en mycket varm sommar 1999. En sån jag gärna skulle vilja ha i år, men det ser det ju inte ut att bli. Fast å andra sidan så har det varit fint här i Stockholm i två dagar nu, trots att väderprognoserna sagt att det skulle regna. Nåväl, 8-åringen kommer få mycket fina och dyra presenter i år, så föräldrarnas semesterkassa har krympt något. En 24-tums mountainbike i silver står nere i källaren och väntar och så blir det en sån där Nintendo DS (Gameboy) och böcker och fotbollsstrumpor och en skjorta m.m. Hoppas det faller herrn i smaken. (Det måste det, för annars blir det tvångströja och mentalhospitalet för mig redan innan semestern).

Nä hörrni, jag ska hoppa i säng för vi var borta i gårkväll och det blev lite sent.

Kommentarer
Postat av: Liv

Sista dagen nu alltså! Härligt. Maken har också sin sista dag idag. Och det var som du säger myycket segt imorse för honom. *L* Och för mig som är hemma med knatte och fnatte på dagarna (vilket gör mig helt slut! jobb, vad är det jämfört med hemmafru ;)) vill jag snabbspola fram några timmar.
Road trip låter mysigt! Jag tror det blir bra. Grattis till storkillen!

2007-07-06 @ 13:20:35
URL: http://www.supergirl.webblogg.se
Postat av: Kicki

Liv: Ja att vara hemmafru är ett slitgöra! Och födelsedagsbarnet var nöjt oc glatt hela dagen igår och fortsätter i samma manér även idag, vilket är väldigt skönt :). Jag sov till 9.00 i morse. Fantastiskt skönt!

2007-07-08 @ 17:09:22
URL: http://litesomjag.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0