Min stolthet!

För flera månader sedan så var jag och Lotta på stan och köpte band till våra kjolar. Meningen var att båda kjolarna (Lottas är grön, min är roströd/vinröd) skulle vara färdiga i god tid till julafton. Lotta lyckades och jag misslyckades... Men på nyårsdagen så fick jag plötsligt tid och lust att sy på mina band - och det var så kul! Och jag är jättenöjd med resultatet. Tyvärr görs inte kjolen rättvisa på de bilder jag infogat (klicka på bilderna så blir de större), eftersom blixten lyser upp det guldiga i kjolen för mycket. Men ni kan se på ett ungefär ändå. Kjolen köpte jag för länge sedan i en second hand butik. Den var från början för lång, så jag har lagt upp den också. Nu går den till mitten av knät.   

             
Helbild

                             
Närbild på banden


För mig är det ren terapi att hålla på med något sånt här praktiskt. All koncentration går till att sy och fixa. Underbart. Måste sy mera! Önskar att jag hade tid att gå på någon sykurs. Vill sy upp egna kläder som ingen annan har i galna mönster m.m. :-).

Ps. Yllis - ser du att jag kan infoga pop-up-bilder nu ;-)?

Kommentarer
Postat av: yllis

Åh vad duktig du är. Den blev verkligen superfin. Och snygga bilder med, båda två ;).( Visst var det ganska enkelt när man väl visste hur man skulle göra) :)

2007-01-08 @ 20:02:56
URL: http://barajaget.blogg.se
Postat av: Kicki

Yllis: Ja det var det!

2007-01-08 @ 22:04:33
URL: http://litesomjag.blogg.se
Postat av: Béatrice Karjalainen

Vad fint det blev. Snyggt med kantband på kjolar.

2007-02-25 @ 16:22:40
URL: http://beastankar.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0