Det är sorg i hjärtat

just nu. Magnus pappa dog i fredags. Jag är ledsen för Magnus skull och lite orolig för honom också, men han ser ut att klara det bra trots allt. Lite dämpad är han, men lugn. Det konstiga är (eller egentligen är det inte så konstigt) att jag fick tillbaka så mycket sorg från mina föräldrars bortgång nu när Bertil dog. Helt plötsligt är jag deppig och har sorg i bröstkorgen. Jag tänker på de två hemska perioder jag gått igenom när mamma och pappa var sjuka och dog och vad oerhört hemskt och jobbigt det var. Kanske är det för att Magnus står mig så nära, så när hans pappa dör, så kommer mina föräldrars död nära igen? Obehagligt är det. Magnus pappa blev 77 år och det var väntat, men det är sorgligt ändå och många minnen kommer säkert upp till ytan för Magnus. Vi ska ner på begravningen hela familjen. Barnen ska få följa med.

Nu har våra barn bara farmor kvar, medan många av deras kompisar har alla fyra... Livet är allt bra konstigt. Tänker många extentiella tankar just nu. Vad är meningen med alltihopa egentligen? Det är bara att bita ihop och försöka komma igen...

Kommentarer
Postat av: Torhill

Beklagar sorgen.

Kram!

2007-02-22 @ 20:06:38
Postat av: Kicki

Tack Torhill! Jag måste ta och länka till din blogg också, har tänkt på det flera gånger, men med guldfiskminne så blir det som det blir. Kram/Kicki

2007-02-23 @ 07:14:12
URL: http://litesomjag.blogg.se
Postat av: Béatrice Karjalainen

*kram* Beklagar sorgen. Kan förstå att det känns extra jobbigt när dina egna föräldrar är borta och barnen bara har farmor kvar. Ni har minnena kvar och barnen kommer bära med sig farfar i hjärtat.

2007-02-25 @ 16:33:01
URL: http://beastankar.blogspot.com
Postat av: Kicki

Bea: Tack - jo minnen är bra att ha - speciellt de positiva!

2007-02-27 @ 19:48:08
URL: http://litesomjag.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0