Usch!

Jag mår inge vidare. Magen spökar som bara den och jag vet inte vad det är. Det har varit rätt risigt sedan 22 december, men gårdagskvällen tog priset. Hade jätteont, rätt högt upp i magen, och sedan vandrade det neråt. Och oron kommer som ett brev på posten. Har ju haft en hel del maginfluensor i höst och har inte känt mig helt bra emellan dem. Cancertankarna finns där fast jag gör allt för att försöka mota bort dem. Jag vet att det är osannolikt, men mycket är osannolikt här i världen. Och jag lovar er, det är väldigt lätt att tänka cancertankar när man levt nära denna hemska sjukdom så länge som jag gjorde. Både mammas och pappas cancer startade med ytterst diffusa symptom, och nu är de döda. Jag vill bara veta vad det här är. NU! Är det magkatarr, vanlig maginfluensa, colon irritable? Jag vet att det inte är oro och stress som har orsakat det (kanske förvärrat, men inte orsakat för jag har det lugnt nu under julhelgen). Och så är det ju fyra dagars helg nu, så inte kan jag springa till vårdcentralen och bli lugnad. Jag får väl leva på buljong och rostade mackor, för jag vågar inte äta vanlig mat efter vad som hände efter middagen igår. Och är det inte typiskt att man ska må så här när man är ledig?

Ses!

Kommentarer
Postat av: Anna

Åh, Kicki, jag lider med dig. Jag vet precis vad du talar om. Jag har varit hos läkare väldigt många gånger med olika knölar och konstiga symtom senaste året. Det bästa är att gå iväg till läkare, om inte annat så för att utesluta det man oroar sig för. Men bara för att lugna dig lite nu när vårdcentralen har stängt, just vid jul äter och dricker man ju annat än man brukar och vid andra tider. Ganska mycket också. Det är säkert det din mage reagerar på. Och magsjuka kan paja magen nåt oerhört, kan ta lång tid att bli bra igen, man kan tåla vissa livsmedel sämre en tid t ex. Inte för att förringa din oro alls, jag vet ju precis vad den innebär...

Många kramar och krya på dig, Kicki!

2007-12-29 @ 12:30:31
URL: http://annafunderar.blogspot.com
Postat av: Kicki

Anna: Gulle dig! Det var precis vad jag behövde höra, och allra helst av någon som levt nära cancer, vilket du ju har. Jag känner mig löjlig och fånig och allt annat, men jag kan inte få bort tankarna. Länge sedan oron trängde sig på så här påtagligt. Jag håller med dig om allt med maten och så över jul, och jag får hoppas att det är det, men just nu har jag lite feberskänslor och ont i kroppen också. Jag går till vårdcentralen på onsdag när de öppnar tror jag. Vi hörs vidare Anna! KRAM!

2007-12-29 @ 13:24:04
URL: http://litesomjag.blogg.se
Postat av: Malin

Hej!
jättetråkigt att du mår dåligt! Du, det är inte gallsten då? Vad åt du? Gallsten får man av sill, fet mat, grön paprika, gröna äpplen och ägg i alla former! Det sitter högt upp... Man känner det som om man måste sträcka på sig, man sitter och lutar sig bakåt när det börjar kännas.
Anna har absolut en poäng i att det kan vara magsjukan som gör din mage extra överkänslig. Då kan man ju prova att äta probiomax tex (tabletter som är som yoghurtkulturen men extra kraftig) Får ordning på dom rätta bakterierna i magen ;)
Krya på dig!
/Malin

2007-12-29 @ 16:18:55
Postat av: Kicki

Malin: Jag funderade på gallsten ett tag igår, men det var inte så att jag måste ligga raklång hela tiden och det gjorde inte ont till höger högt upp utan just i mitten, och sedan fick jag ont mer i tarmområdet. Om jag kommer förbi någon bra affär i morgon ska jag köpa probiomax (kan det finnas på Ica Maxi, eller är det bara på Hälsokosten?). Tusen tack för dina ord Malin! Ibland blir jag så ynklig att jag känner mig som 5 år igen, och så sprids oron i hela kroppen. KRAM!

2007-12-29 @ 17:27:55
URL: http://litesomjag.blogg.se
Postat av: F

Hoppas magen blir bättre. Vi är ju inte så jättesnälla mot vår kropp så här års när vi vräker i oss en massa onyttigheter. Din mage kanske bara protesterar lite?

2007-12-30 @ 22:07:14
URL: http://neverkeso.blogg.se
Postat av: Liv

Det låter som gallan tycker jag. Min man har precis likadant just nu som du beskriver och jag har också känningar. Säkert pga all julmat. Magen har nog fått en chock, det vet jag min har iaf.

2007-12-30 @ 23:32:41
Postat av: Kicki

F: Tack för omtanken. Tyvärr ingen förbättring ännu och nu har jag knappt ätit något på ca 3 dagar. Längtar till onsdag då det är vardag och vårdcentralen öppnar. Ha det!

Liv: Ja vem vet? Kan ju vara gallan men jag tog det jättelugnt med julmaten. Vi får se. Är skitsvag nu. Tack för din kommentar och hoppas du och din man mår bättre snart!

2007-12-31 @ 11:38:23
URL: http://litesomjag.blogg.se
Postat av: Malin

Usch kicki, nu blir jag ju orolig för dig om du har ont ännu. Tycker att du ska åka in akut. Dom vill ju det när det gäller magen, dom har lättare att undersöka då.... Åk in så du är där innan elva på förmiddagen bara, då är det lugnare.
Åk in!!! Du måste det när du har så ont och sååå länge. Och vad ska dom göra på vårdcentralen, där har dom inte grejor, du blir ändå bara remitterad vidare. Så åter igen (förlåt att jag tjatar men.. ) ÅK IN!!! Hör av dig imorgon å berätta vad dom sa på sjukhuset! /Malin

2008-01-01 @ 22:17:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0