Modfälld

Sitter på jobbet efter tre dagars sjukdom hemma och är allt annat än kry. Känner mig så där svag och har ont i kroppen och så är jag täppt i näsan med lite huvudvärk. Sorry att det blir så tråkiga och korta inlägg just nu, men jag tappar liksom lusten att skriva en aning när jag inte är kry... Måns blev dålig i morse så nu lägger väl resten av familjen ner lagom till helgen...som vanligt.

Ringde sjukvårdsupplysningen nu, och hon sa att sånt här kan gå runt runt i familjen flera omgångar så vem vet, på måndag kanske jag har blivit smittad av Måns igen? Känns som om jag vill hälla läkarsprit över hela lägenheten och tvätta varenda tygtrasa. Usch, känns som om vi är lortiga. Men jag och Magnus försöker ju som alla andra att hålla allt rent och fräscht så gott det går. Det är nog bara höjden av otur det här. Jag som är en människa som kan dra iväg med min oro tänker redan nu att jag och Magnus säkert inte får vår lediga dag på tisdag nästa vecka heller. Då kommer det inte bli några julklappar. Men det gör å andra sidan ingenting, eftersom vi troligtvis kommer vara magsjuka även på julafton.

Ja bit i det inlägget ni! Inte mycket positivt i det inte :).

Allt ordnar sig ju, till slut, hoppas jag.

Kommentarer
Postat av: milla

Åh, va tradigt med magsjukor o allt annat skit som huserar nu...stackars er! Har man kommit in i rundlorna är det svårt att ta sig ur men men...klart ni är friska på julafton...tänka positivt :D
Ha en så bra dag du bara kan i alla fall!!!

2007-12-06 @ 10:56:37
URL: http://memillakilla.blogspot.com/
Postat av: Malin

Men det är ju inte klokt! Usch vad jag blir ledsen för er skull! Var Måns "vanligt" kräksjuk?
Jag sitter å håller tummar å tår för att ni inte ska åka på det här hela familjen, att du blir bättre å bättre och att Måns bara fick en "liten släng"
/Malin

2007-12-06 @ 11:43:06
URL: http://blandband.wordpress.com
Postat av: Tina

Hej Stefan!
Det är din fru som skriver. Du är lite disträ nuförtiden, men jag vet i allafall att du läser Kickis blogg. Hoppas du har det bra och har skrattat lika mycket som jag åt Kickis senaste. Det var det roligaste. Och du Kicki, du har i allafall svart bälte i svart humor. Alltid nå´t!
Och så har du en prima blogg förstås! Jag tror att ni får en skön och avkopplande jul. Ni är i allafall väl värda det! Kramar till hela familjen från Tina

2007-12-06 @ 11:48:53
Postat av: Anna

Usch jag vet hur det känns, även om vi bara haft en omgång ? hittills. Jag håller tummarna för att du och Måns kryar på er snabbt och att de andra inte blir sjuka! Ni förtjänar lite julfrid nu.
kramar från Anna

2007-12-06 @ 12:11:29
URL: http://annafunderar.blogspot.com
Postat av: Kicki

Milla: Tack så mycket! Jo vi hoppas på en frisk jul (hellre frisk än vit jul om jag får välja :)).
Malin: Vet ej hur sjuk Måns kommer bli - än så länge är det inte så farligt. Bara att hålla tummarna! Tack för omtanken!
Tina: Det var också ett sätt - att kommunicera med sin man via min blogg :)! Ha ha! Tack för dina gulliga ord - svart humor är ofta en bra humor! Kram!
Anna: Ja det är bara hålla tummar och tår för att detta får ett slut snart! Tack för dina ord!

2007-12-06 @ 16:51:40
URL: http://litesomjag.blogg.se
Postat av: Yllis

Kram på dig vännen!!! Det där var ju ett inlägg i klass med mina just nu :P
Krya på er hela familjen... Kram!!!

2007-12-06 @ 20:32:54
URL: http://www.barajaget.blogg.se
Postat av: Kicki

Yllis: Ja nu får vi börja tävla om vem som kan skriva det mest miserabla inlägget. Men jag tror du leder faktiskt, för jag har inte legat i 39-graders feber. Kanske högst 38 :). Krya på dig! Kram!

2007-12-07 @ 16:05:35
URL: http://litesomjag.blogg.se
Postat av: L

Jag förstår att det känns drygt! Peppkram kommer här.

2007-12-07 @ 23:36:35
Postat av: Kicki

L: Ja drygt är bara mellannamnet - men det blir ju bra tillslut. Tack för peppkram!

2007-12-08 @ 11:11:15
URL: http://litesomjag.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0