För första gången

i mitt liv ska jag se Motörhead live ikväll. Inte för jag tycker att de är så bra alls, utan för att jag lever med en Motörhead-fanatiker av hög rang. Nu när hela vårt hem sakta men säkert förvandlas till en förvaringsplats för Magnus Motörheadsamling (och min klädsamling förvisso...) så måste jag ju själv få uppleva grunden till besattheten. Jag tycker Lemmy är en cool snubbe - närmare pensionsålder och rockar fett - men hans röst är inget att hurra för längre (mer monoton än E-types nästan). Magnus har fört över ett antal låtar till min mp3-spelare som jag lyssnat på från och till under en tid och jag upplever faktiskt musiken bättre när jag får den direkt in i öronen, och tvingas lyssna mer koncentrerat, än när vi lyssnar på stereon hemma.

Brorsan kommer runt 17-snåret och då drar vi in till söder och käkar på vår favoritindier innan konserten - Samrat of India på Katarina Bangata. Där åt vi mycket ofta i mitten av 90-talet och nu blir det lite då och då.

OK - håll tummarna för att jag har någon hörsel kvar efter i kväll. Motörhead är kända för ordspråket "everything louder than everything else". Det är nästan så jag tar med hörselskydd OCH öronproppar.

Kommentarer
Postat av: Stefan

Grattis Kicki! Billigare helkroppsmassage kan du inte få. Jag har sett Motörhead på Fryshuset för typ 15 år sedan och det var så högt ljud så byxbenen fladdradet av trycket. Ingen ska uttala sig i musikfrågor utan att ha hört Lemmy väsa fram "Ace of spades" i 180 dB! Ha det trevligt.

2007-12-10 @ 17:05:41
Postat av: Kicki

Stefan: Ja nog var det tryck alltid, men jag hade förberett mig på värre faktiskt:). Och Fryshuset är ju betydligt mindre än Hovet, och då kan det låta mer... Ska försöka skriva ett inlägg om kvällen senare om jag hinner. Vissa väldigt komiska saker hände! Ha det!

2007-12-10 @ 19:39:50
URL: http://litesomjag.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0