Höstens skivsläpp

läste jag om i DN idag, och tänkte först bara lista de släpp som jag ser fram emot, men så kom jag på något halvfånigt. Jag har smygit in fem stycken artister/grupper vars skivor jag inte ser fram emot eller som jag i varje fall ställer mig likgiltig inför i denna lista. Kan ni gissa vilka fem det är?

Timo Räisänen: ännu ingen titel, 29 augusti

Manu Chao: ännu ingen titel, Warner, 31 augusti

50 Cent: "Curtis", Universal, 12 september 

Radio Dept: ännu ingen titel, Border, 12 september 

BWO: "Fabricator", 19 september 

PJ Harvey: "White chalk", Universal, 26 september 

Lars Winnerbäck: ännu ingen titel, 26 september 

Poodles: ännu ingen titel, 26 september
 
Foo Fighters:"Echoes, silence, patience and grace", BMG, September 

Backstreet Boys: ännu ingen titel, BMG, oktober 

Hives: ännu ingen titel, Universal, 10 oktober 

Kent: "Tillbaka till samtiden", Sony BMG, 17 oktober 

Annie Lennox: "Songs of mass destruction", BMG, oktober 

Petter: ännu ingen titel, Universal, oktober 

Christer Sjögren: : "Älskade andliga sånger", EMI, 17 oktober 

Monster Magnet: "4-way Diablo", Playground, 2 november 

Martin Stenmarck: ännu ingen titel, Universal, november

Kommentarer
Postat av: malin

hmm... det där var ju inte så lätt, fast kul :)
absolut Martin Stenmarck, BWO och Christer Sjögren!
Inte 50cent heller... Monster Magnet vet jag inte vilka det är, och inte PJ Harvey.. (så dåligt av mig) Men Petter då, lyssnar du på sån musik? Eller ska jag gissa på Poodles...
Jag vet ju vilka du gillar men inte vilka du ogillar!
/Malin

2007-08-08 @ 16:26:37
Postat av: Kicki

Malin: Stenmarck, BWO och Sjögren är helt korrekt. Men du skulle varit helt säker på Poodles :). Jag ger dig fyra rätt för att jag är så snäll. Monster Magnet är helt OK och PJ Harvey också. Och Petter är jag lite förtjust i emellanåt *haha*.

2007-08-08 @ 21:17:08
URL: http://litesomjag.blogg.se
Postat av: malin

tja, om jag hade valt så hade ju inte backstreet boys varit med... men såna band är lite luriga, för folk kan ha såna "gamla minnen" å gilla såna band.
Själv har jag aldrig lyssnat på BSB, jag kan inte säga en enda låt dom har gjort ens... Så mitt sista bud är BackstreetBoys! :)

2007-08-08 @ 22:33:19
Postat av: Kicki

Malin: Helt rätt! BSB ska bort! Hur kunde du för en sekund tro att jag har varit en BSB-fan :)? Möjligtvis kan jag sjunga med på kulis någon gång, men nej de är inga favoriter.

2007-08-09 @ 07:24:17
URL: http://litesomjag.blogg.se
Postat av: malin

Nä, det trodde jag ju inte heller... du är lite för gammal för det :) =D (*ett snällt skratt*)
Men det är ju verkligen så att vissa har såna "ungdomsminnen" till nåt visst band, som dom inte längre gillar eller lyssnar på, men som har nån gammal status hos dom! Men 50 cent förvånade mig lite...

2007-08-09 @ 10:25:28
Postat av: Kicki

Malin: Jag gillar hip hop - men har inte lyssnat så mkt på 50 cent tror jag. Tog nog med dem för att förvirra lite *haha*

2007-08-09 @ 12:14:01
URL: http://litesomjag.blogg.se
Postat av: Liv

Kul grej! Det är svårt att veta ibland =) Men Sjögren var jag iaf helt säker på skulle bort *S*

2007-08-10 @ 10:14:23
URL: http://www.supergirl.webblogg.se
Postat av: Kicki

Liv: Ja Sjögren ska fetbort :)

2007-08-12 @ 09:51:28
URL: http://litesomjag.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0