Fredagkväll

Ok, en veckas jobb har förflutit och det är fredag. Barnen tittar på Cartoon Network, tror det är Sabrina som är barnvakt till en bebis som skriker konstant. Har ätit tacos och druckit rödvin till. På vägen hem från jobbet körde jag en klassiker - dvs åkte till Slussen och gick Götgatsbacken fram och tittade på folk och smet in på Weekday. På Weekday skänkte de ut de sista reavarorna och det var minst 70 grader varmt i butiken och en enorm kö. Jag köpte två par jeans, en t-shirt och en skjorta för 150:-. Det kallar jag riktig rea. Om det hade varit ordinarie pris så hade det kostat 1280:-. Skjortan och ett par jeans var till Magnus och resten till mig. Sen fick jag ångest över allt jag köpt under sommaren, så jag började direkt efter maten att rensa bland mina skor. Jag tror jag rensade ut sju par på ett par minuter. Nu gäller det att INTE titta i kassen med de utrensade skorna förrän jag burit iväg den till ett klädbyte eller Myrorna/Stadsmissionen, för då kan det hända att jag helt plötsligt ändrar mig och ser ett STORT användningsområde för dessa skor. Jag vet att jag handlar mycket om man jämför med andra, men jag är oftast en "fynderska" och köper mycket second hand, så det är inte pengarna, utan främst utrymmesbristen jag får ångest av. Men jag känner att bristningsgränsen snart är kommen, och då kommer jag rensa ut nästan utan urskiljning! Det gick bra med skorna och jag ska fortsätta i morgon bitti. En del skulle jag vilja lägga ut på Tradera men jag har fått för mig att det kräver så mycket jobb. Man måste ha paket hemma som man ska skicka kläderna/skorna i och porto förberett och schyssta bilder på kläderna m.m. Jag har faktiskt två jättestora "Drömhuskassar" med kläder jag vill sälja på Tradera, men jag kommer mig inte för. Liv - du kan väl peppa mig - jag vet att du säljer en del!

På lunchen idag gick jag och en kollega på en promenad. Trots att det regnade så var det väldigt hett ute. Nästan tropisk hetta. Först nu börjar jag känna att det blir svalare utomhus.

Imorgon ska vi hem till min kära barndomsvän T och hennes familj i deras nya hus. Ska bli jättespännande att se.

När jag gick på Götgatan idag så kom jag på något jag skulle skriva ett inlägg om men nu har jag fullständigt glömt bort det. Guldfiskminne...

Jag återkommer.

Kommentarer
Postat av: Liv

Jag glömde en grej igår; har du märkeskläder som garanterat går så sätt hellre lite lägre utropspris och skriv med stora versaler. (Nätauktioner måste vara det enda stället där det är okej etikettsmässigt ;))
Lycka till! Länka till dina auktioner sen, right?

2007-08-11 @ 17:14:51
URL: http://www.supergirl.webblogg.se
Postat av: Kicki

Liv: Tack för alla tips! Jag har några "märkeskläder" - inte Dior och så *s* men Levis och Gudrun Sjödén och så. Vi får se när jag orkar komma igång. Och ska länka också!

2007-08-12 @ 09:50:38
URL: http://litesomjag.blogg.se
Postat av: Liv

Så lite så. :) Apropå glömda inläggstankar så borde man ha en såndär inspelningsmojäng i pocketsize för att kunna spela in. Jag brukar komma på inlägg när jag diskar men de försvinner oftast efter en stund :/

2007-08-12 @ 14:27:59
URL: http://www.supergirl.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0