Fråga:

Hur glad blir man när en helt okänd kvinna i 55-årsåldern utbrister: "WOW vilka häftiga träskor!" när man går förbi henne på gatan (hade mina rosa träskor av klassisk modell på mig idag)? Jo man blir naturligtvis jätteglad :)! Och hur glad blir man när hon sedan säger: "Ja förresten hela outfiten är ju jättesnygg!" (kombinerade träskorna med en second hand-klänning från New York - klänningen går i färgerna rosa, lila och och lavendelblå) Jo då pöser man nästan över av stolthet och glädje :)!

Och det roligaste av allt är att jag blir så glad att det finns såna människor, som säger vad de tänker och som skänker andra glädje, istället för att gå och trycka på vad de tänker för sig själva. Jag själv försöker praktisera det här så gott det går varje dag, och då är det också så kul att få det tillbaka.

Det kanske kan tyckas ytligt att bli glad över komplimanger kring det yttre, men då får det vara det. För för mig är liksom mina kläder en del av min personlighet och jag utövar någon sorts "statement" via dem. Så på ett sätt känns det också som att det är en komplimang till mig som person.

Har tillbringat några timmar på Streetmarknaden vid Hornstull i Stockholm idag tillsammans med minstingen Emil. Jättemysigt som vanligt, förutom att man behövde ha inbjudningskort för att gå in och titta på de "unga nya modeskaparna" som visade sina kläder inne i själva marknadslokalen :(. Jag hade så gärna velat gå in och klämma och titta lite. Men marknaden utanför var ju bra den med och jag kom hem med "hör och häpna och DÖÖÖ inte nu Stefan" - ett par träskor till. (Jag skrattar ihjäl mig åt mig själv faktiskt - hur kunde detta ske???? Men vad gör man när det finns ett helt stånd fyllt av äkta 60 och 70-tals träskor? Jo man köper ett par med lite högre klack i ljust skinn. Och jag lovar - mina helsvarta åker till Myrorna nu, för dem använder jag inte längre :)).

Nu är jag trött och lite sliten för jag var ute med kompis A i går och det blev mycket snack, lite rödvin och en och en halv Moscow Mule (en av de godaste drinkar jag vet). Var på en bar som heter Snotty och ligger på Skånegatan på söder - rekommenderas varmt. Ett litet hål i väggen med tapeter gjorde av foton på grupper som The Jam, The Cure, U2 m.fl.

Kommentarer
Postat av: malin

det är ju underbart med människor som vågar säga att nåt är snyggt! Sen finns det tyvärr människor som blir så avundsjuka på nåt snyggt så dom inte kan öppna munnen.. (öppnar dom den så kommer det ut grodor istället för snälla ord) Man tror inte att såna människor finns, men ibland så träffar man tyvärr dom!
Jag försöker oxå berömma om jag tycker nåt är bra/fint! Det är viktigt att göra det! Och om man desstutom vågar gå fram till en okänd på stan, då är det ju fantastiskt!! Kul!
Den där filmen nedan har jag oxå planer på att se, har hört att den ska vara jättebra!
/Malin

2007-08-18 @ 19:43:32
Postat av: Kicki

Malin: Precis - jag och Magnus diskuterade just det - att vissa bara kan hitta negativa saker när det exempelvis har hänt någon något bra. Nej man får kämpa för att hålla avundsjukan ifrån sig, men visst är det svårt ibland. Och du - häng på och se flmen vettja!!! Jag hör av mig om förslag på dag/kväll.

2007-08-18 @ 20:27:49
URL: http://litesomjag.blogg.se
Postat av: Yllis

Haha jag är som den där kvinnan. Ser jag nått riktigt fint säger jag det ofta och gärna. Ganska ofta som jag är nyfiken på var plagget kommer från och man får ju inte veta om man inte frågar :P

2007-08-18 @ 21:05:53
URL: http://barajaget.blogg.se
Postat av: Kicki

Yllis: Hejja dej!!! Blir inte förvånad över att du är en sådan tjej :). Man kan ångra ihjäl sig om man inte ställer den där frågan....

2007-08-18 @ 21:14:31
URL: http://litesomjag.blogg.se
Postat av: malin

följer gärna med! :)
/Malin
måste förresten berätta att syrran hade valt "pinto" som "månadens hålla koll på" i tidningen Hennes (hon skriver ju musiksidan i Hennes)
Kul va?

2007-08-19 @ 19:14:20
Postat av: A

Hållå Kicki!
Jo visst var blev det några bägare i fredags. Var tvungen att stärka mig med en rejäl iskall o´boy och en ostmacka när jag kom hem, sedan susade jag in sött. Och du, jag hör fortfarande alla 80-tals dängor, de liksom susar runt i skallen :-)
Snart gör vi det igen!

Postat av: Kicki

A: Ja nog var det bra musik alltid - och häftiga tapeter!

2007-08-21 @ 18:05:33
URL: http://litesomjag.blogg.se
Postat av: Kicki

Malin: Hoppas du kan på söndag! Tror den går vid 18.30 på Filmstaden Söder. Kul med Pinto!

2007-08-21 @ 18:17:17
URL: http://litesomjag.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0