En sån där kväll

som man önskat sig flera av i sommar. En ljummen underbar alltså. Inget regn, bara vackert ljus. Vi har varit och ätit suverän italiensk pizza, som kostar typ 100 spänn styck, på en restaurang som heter Primo och ligger på Odenplan. Måns hade sin nya kavaj på sig - en ljusbrun i manchester - som han nyligen fått av min morbrors fru. Han har velat ha en kavaj ända sedan han såg Tzatziki och farsan för några månader sedan, och så råkade jag säga det till morbror med fru när vi var nere i Kalmar förra veckan, vilket resulterade i att den sistnämnda kommer hem med en dylik dagen efter. Jag blev nästan tårögd. Det är då jag blir extra medveten om att mina barn inte har mormor, morfar eller farfar. Det är något speciellt med generationen "över". Måns såg nästan ut som en ung Ingmar Bergman i sin kavaj :). Efter pizzan bar det iväg till Mosebacke. Fullt med folk som vanligt. Måns och Magnus spelade fotbollsspel och jag och Emil satt och pratade om ditten och datten på hans nya språk (ja det är sant - han har uppfunnit ett nytt språk under sommaren som vi inte förstår mycket av, men försöker).

Nu är det Star Wars i soffan som gäller och i morgon hoppas jag kunna sola några timmar innan ARBETET börjar på måndag... VILL INTE! Det känns som om jag förlorade 2/3 av semestern till smärta i ryggen (och den är inte över ännu). Men det är väl bara att ta nya tag och hoppas att höstdepressionen inte blir alltför kraftig :).


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0