Jag ska utsättas för Shockwave Therapy...

Låter himla läskigt, och det kommer "inte vara behagligt" som behandlaren sa, men jag hoppas hoppas det kan hjälpa mot min "trochanterit", dvs "inflammation i ett muskelfäste på höften som ger ömhet vid tryck och ofta smärta/obehag då man ligger på sidan" och som ger "smärtor vid promenader och löpning". Jag är nämligen helt knäckt över denna inflammation nu. Har haft den i ett och ett halvt år och inte har det blivit bättre (förutom när jag inte tränar alls). Har försökt köra sjukgymnastik ett bra tag nu i kombination med stavgång, men smärtan vill inte ge sig och jag måste kunna utöva en träningsform där jag får upp pulsen mer för att må bra. Utan träning mår jag inte alls så bra som jag skulle kunna göra. Min stressnivå blir högre och mina negativa tankar fler. Och helst av allt vill jag jogga eller köra Friskis.

Han jag pratade med (naprapat) sa att 9 av 10 blev bättre av denna behandling. Jag ska försöka att inte ha för höga förhoppningar dock, men testar jag det inte så kanske jag går miste om något riktigt verkningsfullt! Och jag har googlat kring behandlingen och det står att det utförts många studier kring den som visat på gott resultat.

Om någon av er som läser detta av någon anledning hört något negativt får ni gärna hojta till :).

Skönt att solen är tillbaka igen!


Kommentarer
Postat av: Evelyn

Har aldrig hört om det, men jag tror nog du kan lita på vad naprapaten säger :) Hoppas det blir bättre!

2007-04-11 @ 13:57:18
URL: http://silkeslen.blogg.se
Postat av: Anna

Ja, hu, det låter lite scary...! Men hoppas det hjälper! Jag har haft en sån inflammation för tio år sen, inte att leka med, minns jag. När den var akut fick jag vidrig ischias. Det blev bättre när jag bytte säng, men jag vet inte om det var orsaken.

Tack sötis för dina tröstande ord i min blogg. Du om någon vet ju vad jag går igenom nu... Gärna fika den 19:e förresten! 16-tiden blir perfa.

kramar från Anna

2007-04-11 @ 23:12:07
URL: http://annafunderar.blogspot.com
Postat av: Liv

Åh, kan tänka mig att du vill bli frisk från den! Jag tror det kommer att gå bra. De är så duktiga numera!

2007-04-12 @ 07:38:44
Postat av: Kicki

Evelyn: Ja de borde ju veta vad de gör :)!

Anna: Åh vad bra att du kan fika 19:e! Jag skriver upp. Jag är på en konferens fram till 16-snåret mitt inne i stan så jag träffas gärna där någonstans. Vi hörs närmare. Kram kram och lycka till på minnesstunden!

Liv: Jo jag är så trött på det här, när jag äntligen hade kommit igång med träningen och den hade blivit som en "drog" jag inte kunde vara utan, så pajjar höften. BLÄ! Jag hoppas detta hjälper!

2007-04-12 @ 09:24:34
URL: http://litesomjag.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0