En ny butik

på Götgatsbacken - nämligen Monki - var jag inne i idag på väg hem från jobbet. Det är grundarna av Weekday som ligger bakom Monki, och kläderna är riktade till tjejer. Götgatan 19 i Stockholm är adressen. Helt uuuuunderbar affär! Jag må snart vara 37 år, och detta må vara en "ungdomsaffär", men det skiiiiiter jag fullständigt i. Jag hade bara tio minuter på mig, men ändå hann jag hitta en helt bedårande (men tuff och kaxig...) klänning med resårliv, halterneck och prickar i olika storlekar (svart grund med vita prickar förstås...) och tre volangvåder. Önskar att det fanns bilder på nätet, för jag orkar inte ta kort just nu, men det fanns det inte. Priset? 500:-. Det fanns väldigt många andra prisvärda kläder i affären. Deras egna jeansmärke kostar i likhet med Weekdays dito 400:-. Ett besök i denna stylade och hemtrevliga butik rekommenderas varmt.

Kläderna är lite rockiga och alternativa - helt i linje med min smak. Det fanns en helsnygg klännning i skotskrutigt... Aningen oversize. Den får bli nästa "byte" framöver tror jag. Man måste ju vara snygg när man åker till New York - eller hur var det nu - är det inte DÄR man ska shoppa egentligen???? Jag är ju för sjutton omöjlig :)!

Dagen har annars varit rätt seg och jag har tänkt mycket på mormor och mamma, men nu är jag hemma med två nybadade pojkar och trivs bra. Snart är det Anna Pihl och Cityakuten!

Kram!

Kommentarer
Postat av: malin

såå kul att shoppa, jag måste ta mig in till stan nån dag! särskilt mysigt nu när det är så fint väder! Avis på dig som jobbar i stan (för det gör du väl, om jag har tolkat dina inlägg rätt?)
Själv sitter jag i tråkiga sätra industriområde, fast ganska nära Skärholmen, alltid nåt!
Jättefin färg på bloggen som den är nu!

Och jättetråkigt med din mormor! Man vill ju gärna ha dom kvar pigga och friska för alltid, men man får ju inte alltid som man vill...

/Malin

2007-04-02 @ 21:06:00
URL: http://med.blogg.se
Postat av: Evelyn

Du gjorde rätt som sket i det :) Man måste ju få bära de kläder man trivs i!

2007-04-03 @ 20:59:36
URL: http://silkeslen.blogg.se
Postat av: Kicki

Malin: Jo jag jobbar någorlunda "i stan" men tyvärr inte på Götgatsbacken :). men jag tar gärna en liten runda förbi denna eminenta backe på vägen hem ibland. Tack för omtanken! Vi hörs om söndag!

Evelyn: Härligt att höra att jag ska skita i min ålder från nån som är så ung som du ;)(jag kollade din ålder på din blogg och blev lite avundsjuk *s*). Jag har hitills alltid haft de kläder jag trivs i, så jag tror jag fortsätter med det.

2007-04-03 @ 22:13:46
URL: http://litesomjag.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0