Ett stort steg framåt på jobbet!

Har nu gått igenom 6000 abstracts/sammanfattningar av artiklar om våld mot kvinnor som ligger i ett dataprogram här på jobbet... Vilket hästjobb! Av dessa 6000 artiklar så ska vi behålla ca 300 vilka sedan kommer utgöra basen för en rapport. Känns jätteskönt att vi kommit till den här punkten nu. Men det är mycket arbete kvar att göra innan rapporten är klar. Ett steg i taget heter det ju :-).

Utanför mitt fönster här på jobbet skiner solen och det är nästan 20 grader varmt ute. Var uppe på terrassen förut och drack kaffe. Det var ljuvligt! Äntligen är våren här. Som jag och hela svenska folket har längtat!

Kram!

Kommentarer
Postat av: Liv

Nyfiken..vad ska ni göra med sammanställningen av rapporten? Det låter som ett intressant projekt hursomhelst..och mycket nödvändigt ämne.

2006-05-04 @ 15:34:15
URL: http://supergirl.webblogg.se/
Postat av: Kicki

Jag vill inte skriva för mkt detaljer här, men kan maila dig privat om du vill. (Min hotmail är [email protected]). Jag kan säga som så att jag jobbar med ett uppdrag som ska ta fram insatser för kvinnor som utsatts för våld. Jag ska ta reda på vilka insatser som har utvärderats och som visat sig vara verkningsfulla för att få kvinnorna att må bättre på olika sätt. Mkt viktigt ämne!

2006-05-04 @ 19:53:35
Postat av: Liv

Ja, absolut kan du mejla mig på livj79hotmail.com. Intressant som sagt.
Ha det gott, nu måste jag nog sova..är uppe alldeles för sent, igen *L*

2006-05-05 @ 00:29:43
URL: http://supergirl.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0