1:a maj!

Jag har aldrig demonstrerat på 1:a maj, men jag solidariserar med dem som gör det. Läste en tråd på aff (www.alltforforaldrar.se) där några personer vände sig starkt emot 1 maj, men FÖR firandet av kungens 60-årsdag (igår) och likaså för firandet av nationaldagen 6:e juni. Vet inte riktigt varför sådant gör mig så upprörd, men det liksom börjar krypa i kroppen på mig och jag vill skrika och eventuellt slåss lite... Jag ser bara en massa moderater eller ung-muffare framför mig då, som vill bjuda på kola för att få röster (så gjorde nämligen ung-muffarna på min gymnasieskola inför valet 1988 (?)). Jag är helt enkelt av en annan politisk åsikt än de som sätter 6:e juni före 1:a maj!

Nej, solidaritet före individualism.

Dagens låter blir härmed:

"Stoppa valfriheten"
"Vill ni ha det som i Sovjet eller vaddå?"
"Borgarsvin"

Samtliga låtar av Doktor Kosmos www.doktorkosmos.nu

Kram från en lite piggare Kicki som just nu rensar i garderoben (som vanligt...)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0