Hej!!

Nu är vi tillbaka i Stockholm efter två veckors semester i Skåne och i vår stuga i Sandsered. Innan dess var vi ju två veckor i Halkidiki (Grekland), på Kassandrahalvön.
 
Semestern har varit bra, speciellt Grekland! Vilket fantastiskt vatten det fanns på Kassandra. Kristallklart! Och på håll var det turkost. Jag vill gärna åka tillbaka dit i framtiden. Vi bodde i en by som heter Pefkohori. En välbesökt turistort, men inte av svenskar och britter som vi är vana vid, utan av serber. Serberna har väldigt nära till Halkidikiområdet så de tar sina bilar ner. Vi bodde på ett ganska enkelt men bra hotell. Allt ordnade sig med vår air condition i lägenheten... Jag har varit i en liten konflikt med Sembo (researrangören) kring att de inte kunde garatera oss AC, trots att annonsen på deras hemsida sa att det ingick AC. Lång historia detta, som jag inte kan ta här.
 
Vädret i Sverige har ju varit bättre i år än på många år. Skönt! När vi kom fram till vår stuga i Sandsered förra söndagen så väntade en helt ny altan på oss där. Underbart! Äntligen har vi anlitat en snickare som byggt en stor och fin altan till oss. På den tillbringades många timmar förra veckan. Den är hög och bra med trappsteg ner. Utsikten på kvällarna är jättefin för man ser solnedgången och den lilla sjön.
 
Denna vecka ägnar vi åt att göra oss redo för en ny arbetshöst... Bläää! Men jag vet att det kommer bli bättre när man är i gång. Idag ska jag till stan och gå omkring lite tror jag.
 
Ok, vi ses! Här följer två bilder från semestern.
 
 
Halkidiki, Kassandra
 
 
En bit av altanen, uppdukat och klart för åtta personer (familjen Halvardsson var med oss i några dagar).
 

Kommentarer
Postat av: Tina

Välkommen tillbaka Kicki! Spara värmen i hjärtat!

2013-08-06 @ 11:16:41
URL: http://www.real2real.bloggplatsen.se
Postat av: Kicki

Tack Tina! Ska försöka göra det men det kan bli svårt när kylan sätter in. KRAM!

2013-08-06 @ 18:27:29
URL: http://litesomjag.blogg%2Cnu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0