Nyduschad och fräsch

Nåja, i varje fall nyduschad. En timme kvar till House och då ska jag vara bänkad framför tv:n. Jag behöver den där 21-22-timmen framför tv:n. Då går jag ner i varv. Det är bara lite synd att vissa tv-serier krockar. Både på måndagar och onsdagar är det två serier i olika kanaler men på samma tid som jag vill se. Speciellt onsdagar är jobbiga. Bron på ettan och Grey´s på femman. Jag spelar in Grey's, eftersom det är mysigt när jag och Magnus kan se Bron ihop. Sen ser jag Grey´s på lördagen. Älskar den serien!

I morgon ska jag och tre kollegor till ett departement och prata. Tjänstemän från Danmarks jämställdhetsdepartement är här och vill få information kring hur vi arbetar med våld i nära relationer på myndighetsnivå. Spännande! Jag är lite nervös eftersom jag ska prata om hela fyra projekt, och jag har bara varit med och jobbat i ett av dem. Med andra ord har jag fått läsa på om de andra tre på kort tid. Så några krångliga frågor kan jag nog inte svara på...

Jag ska göra så gott jag kan. Ingen är perfekt.

Måns har haft två migränattacker inom loppet av fyra dagar. Inte kul alls och jag oroar mig. Den första attacken kom i torsdags på skolan. Han förlorade synen en stund och fick en sån där "aura" och sedan en helvetisk huvudvärk och kräkningar på det. Magnus cyklade som en blådåre hem. Läraren råkade ge fel medicin - en svag värktablett. Hon blev så stressad att hon tog fel i sin låda (de rätta tabletterna fanns i samma låda). I går natt gick det inte lika långt. Vi hann ge honom tabletter i tid, men han har varit smårisig hela dagen idag. Dock bättre nu. Måtte han inte få en ny attack i natt. Min älskade 12-åring.

Ciao!


Kommentarer
Postat av: Tina

Det blir jättebra med presentationen. Prata ur hjärtat! Lider med Måns. Lite sånt huvudvärksväder nu. Migränen går förhoppningvis över snart. Det kan tyvärr vara ganska vanligt i hans ålder.Sköt om er!

2011-11-01 @ 23:56:43
URL: http://www.real2real.bloggplatsen.se
Postat av: Kicki

Det gick bra Tina! Tack för pepp.

2011-11-03 @ 22:01:38
URL: http://litesomjag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0