Bil köpt

Och vi får den på onsdag. Pirrigt värre är det! En Saab 9-5 kombi, grå, från 2008. Det jobbiga är att vi fick lov att bestämma oss så snabbt. Man hade ju velat titta runt på ett antal bilar. Men nu är det som det är, och det hela kommer nog bli bra till slut.

I morse sa vi hejdå till vår gamla Saab och tog ur alla våra privata ägodelar ur den. Det kändes så konstigt, nästan overkligt. Jag kan liksom inte förklara vad den här bilen står för för mig. Det var som om jag gav iväg en del av min mamma och pappa. Jag är medveten om att det bara är en "pryl", men även prylar kan frambringa en massa minnen. Jag har haft det tufft med det här. De känns så oerhört nära nu, mamma och pappa. Jag kan ta på sorgen igen. Men jag vet att de är med mig och att de gillar vårt beslut om att köpa en ny bil.

Vad jag längtar till onsdag. Först hämta bilen, sedan iväg till Stadion och Foo Fighters-konsert! WOW!!!

Kommentarer
Postat av: Anna

jag förstår dig precis. Jag har flera saker som egentligen är skräp som jag inte kan göra mig av med för att pappa köpt dem till mig eller för att de tillhört honom. Som den jättefula mockajackan med fransar som han köpte på garage sale i USA till mig för att han mindes att jag önskade mig en sådan. Bara att det var 1980 jag önskade mig den och 2002 jag fick den... :) Och det finns massor av andra liknande och värre exempel. Minnen kan bo i saker, så är det bara. Saaben är inte bara en bil för dig, den är en symbol och en minnessak. Inte konstigt alls tycker jag. Skönt att bilen kom tillrätta så att du fick ta "adjö" av den. Hoppas ni ska trivas med den nya bilen! Stora kramar!

2011-06-21 @ 20:47:02
URL: http://annasnyablogg.blogspot.com
Postat av: Anna

jag förstår dig precis. Jag har flera saker som egentligen är skräp som jag inte kan göra mig av med för att pappa köpt dem till mig eller för att de tillhört honom. Som den jättefula mockajackan med fransar som han köpte på garage sale i USA till mig för att han mindes att jag önskade mig en sådan. Bara att det var 1980 jag önskade mig den och 2002 jag fick den... :) Och det finns massor av andra liknande och värre exempel. Minnen kan bo i saker, så är det bara. Saaben är inte bara en bil för dig, den är en symbol och en minnessak. Inte konstigt alls tycker jag. Skönt att bilen kom tillrätta så att du fick ta "adjö" av den. Hoppas ni ska trivas med den nya bilen! Stora kramar!

2011-06-21 @ 20:47:51
URL: http://annasnyablogg.blogspot.com
Postat av: Kicki

Tack för dina fina ord Anna! Jag vet att du förstår. Kramar!

2011-06-27 @ 20:46:11
URL: http://litesomjag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0